Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 2231 ggr
[kiiiwiii]
0

hårfärg resultat?

Hejsan! I höstas bestämde jag mig för att färga håret mörkare. Köpte loreal casting creme gloss 415 iced chocolate. När jag hade duschat ur färgen och torkat det insåg jag att håret inte bara var mörkare utan även kopparfärgat. En ganska stark röd ton. Jag tyckte det var väldigt fin så behöll färgen och har fortsatt med den ända tills nu. Kan inte hitta någonstans på lådan att det ska bli rött? Så jag funderar på om jag har missat denna informationen eller om det är mitt hår som tar fram den röfa färgen. Vill byta till en mörkare färg och tänker då på att jag vill behålla den röda tonen! För sitter det i håret kanske det blir samma ton fast mörkare om jag byter färg? Och är det någon som har erfarenhet av deras färg 300 darkest brown? Den funderar jag på! Blir den som svart eller bara mörkt brun? :)

spacesheep
0

Ibland har man underliggande nyanser i håret som man inte vet om! Exempelvis röda i ditt fall. Jag skulle rekommendera någon mörkare brun färg med röda reflexer om du gillar det röda och är rädd för att det ska försvinna. Mörk färg tenderar att täcka över naturliga nyanser, så det finns en risk att det röda försvinner om du väljer en helbrun färg. Det är ju bara att ta en tripp till närmsta affär och kolla nyanser!

Mörkbrun färg blir oftast nästan svart i början. Det brukar ta några tvättar innan den ljusnar och faktiskt blir mörkt brun. Oftast brukar man få bäst resultat om man väljer en nyans ljusare än den man tänkt, för hårfärg blir nästan alltid mörkare än man tänkt sig :)