Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 2832 ggr
KesoMonstret
0

Svinborste - rekommenderas?

Hört att den ska vara väldigt skonsam mot håret, och reda ut lätt. Funderar på att skaffa men ville veta vad ni tycker om dem, vad ni har för erfarenhet etc. I början tyckte jag det verkade skumt då skaften såg ut att fånga upp allt hår och riva en i hårbotten. XD

-Idaoh-
0

Jag gillar min borste :) de enda negativa jag märkt är att får man en tova så tar det år att reda ut den med svinborst , jag och tålamod är inte kompisar så jag tar alltid min gamla borste å tar tovan innan jag fortsätter med svinborsten ;)

Clementinbarn
0

Jag har haft min svinborste i ca 3-4 år och de är den bästa borsten jag någonsin haft iaf :) Är håret trassligt så brukar det räcka att jag tar borsten till hjälp. :)

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

KesoMonstret
1

Tackar för i inläggen! Ska nog skaffa en så snart som möjligt.

Chamy
0

En svinborste är inte till för att reda ut tovor ur håret. Det ska en "vanlig" borste eller kam göra. Svinborsten ska komma in i bilden när man har rett ut håret och ska massera skalpen samt fördela ut hårets naturliga oljor från hårbotten till längderna.

Jag har en Mason Pearson, och jag älskar den! :)

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

TatsuOni
1

Min svinborste reder upp dem flesta tovorna i mitt hår. De större tovorna reder enligt mig vanliga hårborstar inte heller ut ordentligt så jag trasslar upp dem med fingrarna, vilket är det skonsammaste för håret.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/