Hår iFokus

Hår

Etikettfrisyrer
Läst 6652 ggr
Summerdogs
2

Lätt håruppsättning

Hej!

Nu om ca två veckor så slutar jag i nian och ska då ha med skolan en kortege! Jag vill inte gå till frissan eller så men skulle vilja ha hjälp med någon snygg men inte översvår håruppsättning.. Nått där håret där fram kommer med eller bara för det hade inte vart fel. Har hyfsat långt hår. 
Gärna bildtips med typ steg 1 haha xD

TatsuOni
0

Om du inte får några bra förslag här så kan du alltid söka på youtube🙂

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Summerdogs
0

Tänkte eftersom det är just "hår ifokus" så borde man få respons men tydligen inte.. Synd

TatsuOni
0

Det har varit lite dålig aktivitet på just frisyrfronten här länge nu:/ Tyvärr så har jag inga bra tips på håruppsättningar. Däremot kan du kolla in de här tjejerna på youtube. http://www.youtube.com/user/lilithedarkmoon?feature=watch

http://www.youtube.com/user/CinthiaTruong?feature=watch

De har många snygga, enklare håruppsättningar.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

leemland
0

Vilken typ av uppsättning vill du ha?
Hela håret, halvuppsättning, fläta etc? 
Du har gett en lite "klen" förklaring :P Blir lättare att hjälpa dig då :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Summerdogs
0

Har sidbena så om luggen eller vad man ska säga kommer med i någon form av fläta typ vattenfall eller något sånt? Jag vill mest bara ha förslag! 🙂

leemland
0

#5 Okej. Jag sitter inte vid min egen dator just nu, men om du söker på updo eller något sån inne på pintrest(tror det stavas/heter så:P ) så kommer en massa upp :) De flesta är steg-för-steg :) Och där finns allt och inget :P 

Men som tidigare sagt så kan du ju göra samma sökning på youtube :) Där finns en vid namn Lilith Moon HÄR hon har många frisyrer :) Allt från lätta till lite mer invecklade :P 

Sen kan det vara svårt för andra att ge förslag också, vet inte vilken stil du har ju :P Och vilka kläder du ska ha(de behöver inte spela någon roll, men vissa frisyrer passar bättre till en viss sorts kläder tycker jag)  Kolla också igenom gamla trådar här om du inte redan gjort de :) 

Hoppas du fick några tips i alla fall :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Summerdogs
0

Jag får inte ut så mycket av de jag frågade efter.. Ska nog inte fråga om mer här helt enkelt

mikkan01
5

#7 Vadå, vill du att folk personligen ska sätta sig och göra bildspel åt dig som du kan följa? Tycker att du har fått jättebra tips, olika sidor och ställen att kolla på. 🤔

~mikkan

Summerdogs
0

Jag är van vid aktiva iFokus sidor som oftast brukar kunna komma med det jag söker men det kunde man inte här. Att yt finns till hjälp visste jag redan innan så det var ingen nyhet för mig. 

Det jag menar mest var att jag trodde det skulle vara mer en aktiv sida där folk delade sina kunskaper med varandra och kunde hjälpa andra. 1,2,3 steg har jag sett på flera ställen att folk använder sig av så trodde att denna sida av någon borde ha det. 
Annars kanske någon bara har en bild liggandes med sin frisyr eller något som den tror kan passa och kan då dela med sig av plus beskrivning eller så. 

Detta är vad jag tycker men det finns säkert tidningar eller andra sidor som är mer vad jag söker om jag nu vill kolla "hår". Hoppas du förstår mer vad jag menar och så

leemland
2

#9 nu förstår jag inte riktigt vad du är ute efter. Du har ju fått hjälp. Jag brukar gå efter såna enkla bilder/videos och kommer göra de till både student och bröllop i sommar. Jag tar sällan eller aldrig foto på mina frisyrer. "Brukar komma med de jag söker" hur menar du ? Men du har ju fått sida till bilder med frisyrer ! Det verkar som om du inte vill göra något själv. Den uppfattningen får jag. Man ska alltså både ge dig en bild och förklara hur du ska göra , fast det finns steg för steg bilder :S Som gör samma sak.

/ J 

Summerdogs
0

Det jag menar med "Brukar komma med de jag söker" är att om jag frågar en sak på en annan sida på iFokus jag jag är mest aktiv på så får jag oftast svar på det jag frågar efter. Eller så kan man säga att jag kanske är bortskämd med sidor som gillar att ta bilder och visa hur man gör osv för så kan det också vara x) 

Men om du tar kort på en frisyr så är jag inte så duktig på att lista ut hur du fått den att bli som den blir. YT är ett superbra hjälpmedel om man vill se hur man ska göra och där har jag kollas massor men i detta fall ville jag ta del av något "ni" kunde och tyckte var bra som "ni" hade gjort. 
Men detta är mitt första inlägg och då blev det inte som jag förväntade mig.. okej? 🙂

leemland
0

#11 Okej. Då förstår jag.. 

Men då tror jag nog lite att det är lättare att du kanske hittar en bild på en frisyr som du gillar och ser om du kan göra den. Annars så frågar du här om någon kanske kan förklara till bilderna .. Det blir nog bäst tror jag :P 

HÄR är den sidan på Pinterest som jag nämnde innan. Jag tror jag kan förklara dom flesta av dom annars så kan nog någon annan:P

/ J 

Chamy
1

Det här är en väldigt aktiv fokus-sida, problemet vi har här är att det kommer upp så mycket nya trådar varje dag att det omöjligt kommer bli respons på varje liten fråga om hjälp som kommer. Det mesta är dessutom upprepningar och folk orkar inte svara på samma frågor om och om igen och servera det på silverfat till varje person som kommer med frågan ytterligare en gång. Hade du sökt på forumets sökfunktion så hade du hittat massor av trådar med exakt samma fråga som du ställt. Så testa att göra så i fortsättningen. Hittar du inte det du söker då så kan du absolut lägga upp en ny tråd.

Hoppas ditt hår blir toppen till ditt event. :)

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

Summerdogs
0

orkar inte motargumentera.. Kortegen är redan över och jag fick hitta på en annan lösning