Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 3779 ggr
indaa
0

Nioxin för tunt hår?

Läste på nätet att hårvårdserien Nioxin ska fungera för både kvinnor och män som lider av tunt hår?
Nu är jag ju absolut inte skallig men har fruktansvärt tunt hår. Vet inte om jag inbillar mig att det blir tunnare varje dag men antagligen gör jag det. :( Det är väldigt jobbigt och jag har inte nån lust att förstöra håret ännu mer genom att använda löshår för o få tjockare hår osv.. :/
Jag hade tjockt fint hår en gång i tiden.. innan jag började bleka det såklart. -.-

Men är det någon som har testat Nioxin produkterna? Har ni upplevt att ni fått tjockare hår?

KesoMonstret
0

Har du ingen utväxt från blekningen som visar ditt naturliga hårs tjocklek? Eller har du gjort "the big cut" och sparat ut ditt naturliga helt och klippt av det blekta? Har själv bara prövat Priorin, Silicea, och tagit dem tillsammans med ett B-komplex.

indaa
0

Mitt hår är självklart lite tjockare i hårbotten än vad det är i längderna, men det är inte jättestor skillnad. :/

Har också provat olika tabletter som silicea, hårkontroll osv. och ätit olika vitaminer men det har inte verkat hjälpa.

[mia323]
0

Tyckte du Priorin och Silicea fungerade. Blev håret tjockare.

indaa
0

#3 för mig fungerade inte silicea iallafall..

Köpte ett kit från Nioxin så får väl se om ett par veckor om det fungerar!

[mia323]
0

Berätta gärna när du testat vad du tycker.

KesoMonstret
0

Hur länge höll du på med Silicea, hårkontroll etc.? Min Silicea period var från juli 2012 - mars 2013. Har b.l.a. hört att Biotin (1000mcg/5000mcg/10000mcg) är väldigt bra för hårtillväxten. Finns många bra reviews på den och ska nog skaffa efter att jag åkt på alla konvent i sommar! En sak med den dock; om man inte dricker tillräckligt med vatten medans man tar dem så blir håret torrt.