Annons:
Etiketthårvård
Läst 726 ggr
Surpan
2017-09-23 09:59

Doft/parfym i hårprodukter

Härom veckan köpte jag en ny leave-in produkt för håret, den är från revlon och heter Uniq One. Den hade fått bra recensioner och framförallt tyckte många att det luktade fantastiskt! Och visst är den bra, men den luktar typ… WC-Block? Rengöringsmedel? :/ Det fick mig att tänka på alla olika dofter i hårprodukter. Själv föredrar jag parfymfritt, för ibland kan verkligen doften bli helt fel. Just nu använder jag Redken extreme schampo/balsam och de luktar Ahlgrens bilar… Inte så hemskt men ingen favorit. Svag doft som tur är. Jag har tidigare använt Aussie, som alla utom jag verkar älska doften på, den luktar starkt av bubbelgum. Batiste har trevliga dofter på sina torrschampo men de luktar alldeles för starkt för mig! Har ni några favoritdofter inom hårvård? Eller produkter ni bara inte kan använda på grund av doften?

/Surpan

Annons:
Honestyisdead
2017-09-23 10:11
#1

Jag gillar fruktiga och blommiga dofter. Har dock ingen favorit.

TatsuOni
2017-09-23 11:53
#2

Jag tycker att mycket luktar för starkt, kemiskt eller "fruktigt". Visst finns det dem som luktar gott, men jag är ändå nöjd med mitt parfymfria Balsam. Jag valde det inte p.g.a det men är som sagt glad att det är parfymfritt. http://www.bodystore.com/eilas-harbalsam-naturell-260ml

Jag är även känslig mot starka lukter, då dessa ger mig huvudvärk.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Berit Ru
2017-10-09 21:04
#3

bästa doften nånsin har Eliah Sahils schampo_balsam (de flytande) men p g a kriget i Syrien har de inte gått att köpa på över ett år. I Sverige är det bara Jordklok.se som har dem och de har varit slut sen länge :(

nypisnina
2017-10-09 23:42
#4

Jag tycker att många kan lukta för starkt. Har inga favoriter men de får inte överta typ parfymdoft vilket en del gör. Jag använder parfymfria produkter mestadels för att min pojkvän lider av allergi. Men mina stylingsprodukter; torrschampo och några bedhead produkter luktar inte mycket och bedheadprodukterna luktar ofta godis. Har en nu som luktar lite artificiellt men påminner om godis. Den är så bra så vill inte byta ut den, men hittar jag något annat utan lukt så åker den. 😃

Berit Ru
2017-10-10 10:25
#5

det är alltid bra att dra ner på parfym i produkter. För blir man överkänslig mot t ex parfym kan det även bli överkänslighet mot helt andra saker. Jag blev känslig i ögonen av parfym och p g a att ögonen alltid var irriterade blev jag också känslig för min hund (!!! Katastrof!) När jag rensade ut parfymer i badrummet och bytte till doftfritt tvättmedel försvann mina problem med hunden. Så det var lätt att välja bort parfymer för mig då :) men jag tål fortfarande dofter av olika växter/ oljor och det är sådana produkter jag gillar bäst ändå.

lunaticIam
2017-10-10 19:44
#6

Jag föredrar produkter som har milda dofter än produkter helt utan parfym. Har ingen direkt favorit men tycker generellt om söta, lite fruktiga dofter. 
Står dock inte ut med banandoft! Särskilt bananbalsamet som Body Shop har luktar riktigt hemskt, enligt mig.

Annons:
[Tuulikki]
2017-10-10 21:16
#7

Tycker precis som #6 verkligen på pricken😂

Upp till toppen
Annons: