Tips och råd

psoriasis i hårbotten

2017-09-05 19:22 #0 av: emeliiiiieee

Har alltid varit extremt torr i hårbotten och fnasig. Men det är inte mjäll eftersom det inte går att behandla som mjäll. Kan även känna att det är som sår i hårfästet. Hur behandlas detta? Behövs diagnos innan behandling eller hur funkar det? Jag tappar även EXTREMT med hårstrån. känns som om jag inte har nå hår kvar snart om det ska fortsätta såhär. 

Anmäl
2017-09-05 20:42 #1 av: Aleya

Du bör gå till läkare för att kolla vad det är och få rätt behandling och eventuell behandling utskriven.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Värd för Endometrios

Anmäl
2017-09-06 08:41 #2 av: TatsuOni

Som #1 säger så behöver du uppsöka läkare för att få rätt diagnos och en passande behandling. Boka tid så snabbt som möjligt innan det blir värre!

Home is where the heart is

Värd för hår. Medarbetare på te.

Anmäl
2017-09-22 13:26 #3 av: emeliiiiieee

Fått diagnosen exem :) fått mjukgörande och nån mer salva så det ska nog bli bra :)

Anmäl
2017-09-22 13:40 #4 av: TatsuOni

#3 Härligt!Tummen upp Du får gärna uppdatera oss om hur det fungerarGlad

Home is where the heart is

Värd för hår. Medarbetare på te.

Anmäl
2017-09-22 14:08 #5 av: Carmarino

#3 Gissar att det är mjälleksem du fått. (Mjällschampo brukar inte räcka för att behandla det.)

Fråga om läkaren kan skriva ut Diprosalic åt dig. Det funkar jättebra på mjälleksem och är inte kladdigt som salvor kan vara. Med salvor får man oftast tvätta håret varje dag, och då blir hårbotten ännu torrare. Diprosalic torkar snabbt och gör inte håret fett.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2017-09-22 14:45 #6 av: emeliiiiieee

#4 Absolut, ska ge det några veckor sen kommer en updatering :) 

#5 Ska se vad jag fått utskrivet först och ge det ett försök först, funkar inte det så får jag be om det :) 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.