Annons:
Etiketthårvård
Läst 692 ggr
Svartatulpaner
2017-08-27 09:25

Vad för tillskott för bättre hår?

Vad ska man äta för tillskott för att ge håret bäst näring? Och vad för produkter hjälper håret att må bäst från utsidan (i själva håret alltså)? Äter Life hårkur sen två mån men skulle vilja veta om det är ngt mer jag kan göra. Har för ett år sen ca tappat massor av hår som ny växer ut igen (krulligt inte rakt som mitt gamla) och jag ser ut som en misslyckad permanent. Tips tack om både tillskott, medel och frisyr. Har runt ansikte rätt litet. Tack på förhand.

Annons:
parsley
2017-08-27 09:49
#1

MSM äter jag som kosttillskott. Det sägs bara bra för bl a håret. Om du googlar på MSM bra för så hittar du sidor med information. Börja försiktigt med 1 krm eller mindre och öka efter hand tills du hittar rätt dos.

TatsuOni
2017-08-27 10:46
#2

Det bästa är att få i sig all näring från maten. Om du inte får det så är frågan, vad får du inte i dig? Det bästa för dig är i så fall att välja ett kostillskott som innehåller just dem ämnen som du inte får i dig via maten.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Svartatulpaner
2017-08-27 12:47
#3

Tack #1 och #2 för era svar. Har ej provar msm ska köpa det och prova. Äter rätt varierad kost så Kag tror jag får i mig det mesta den vägen. Men lite mer grönsaker vore kanske bra.

Annielle
2017-09-12 14:48
#4

Nässelpulver verkar ha gjort att mitt hår växer som ogräs, innehåller ju en massa bra näring som klorofyll, b-vitaminer, kalcium och järn…(har ätit det av andra skäl än håret dock) se till att du inte får i dig för lite protein (där med inte sagt att du ska överdosera och äta proteintillskott, det går att få i sig via maten så länge man inte har någon dålig/begränsad kosthållning) Mer grönsaker är definitivt bra att äta, allmänt sett är det annars det viktigaste att ta hand om sig på alla plan så att man mår så bra som möjligt fysiskt som psykiskt, annars blir även håtkvalite´n sämre.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

tlover
2017-09-13 00:04
#5

D vitamin är viktigt för håret, det är därför det växer mer på sommaren

l'm back

Annielle
2017-09-13 10:41
#6

#5 Det var något nytt, har aldrig hört talas om det, var har du hört/läst om det?

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Annons:
tlover
2017-09-13 11:00
#7

#6 Long hair community

l'm back

evelina.lm
2017-09-15 23:22
#8

MSM!! Det blir man pigg av också!

Annielle
2017-09-16 08:54
#9

#8 Eller vrålstressad och uppvarvad om man är känslig som jag! 😕

Var dig själv, det finns redan så många andra.

TatsuOni
2017-09-17 11:11
#10

#6 Den informationen kan man hitta lite överallt och det är många som kan intyga att det stämmer🙂 Mitt hår växer också bättre på sommaren.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Annielle
2017-09-17 11:26
#11

#9 Jag har tydligen missat det i alla fall, att håret växer bättre på sommaren kan ju i och för sig ha andra orsaker än D-vitamin. Att mitt hår har växt som ogräs på senare år kanske även har med D-vitamintillskott att göra då?!? 🙂

Var dig själv, det finns redan så många andra.

TatsuOni
2017-09-18 18:00
#12

#11 Det kan även beror t ex på att man är mer aktiv, men solen är den största faktorn. Dels D-vitamin men sedan så gör ju solen mer nytta än bara det🙂

Det kan ha med det att göra🙂


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: