Annons:
Etikettprodukter
Läst 760 ggr
LaPrincipessa
2017-08-15 20:14

Olaplex?

Tycker ni att Olaplex är nödvändigt vid blekning?

Annons:
Honestyisdead
2017-08-15 20:22
#1

Har det fungerat utan förr så fungerar det nu. Enligt mig är det bara för att tjäna pengar.

Det känns bra direkt efter. Hemma, nja.  Beror kanske på hur håret är från början?

TatsuOni
2017-08-16 09:21
#2

Vissa menar att det ger effekt, andra att det inte ger någon alls och några att det gör mer skada än nytta. Så effekten beror på ditt hår och frågan är hur långvarig effekten är samt om olaplex gör mer nytta än t ex en proteininpackning efter blekning.

Så nödvändig, nej. Däremot så kan den göra nytta för vissa och det är upp till var och en om man vill lägga pengar för att ta reda på detta.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Ang101
2017-08-16 19:10
#3

Mitt hår har aldrig blekt eller dylikt någonsin. Var hos en världskänd frisör för att få bort gröna toner i håret jag fått naturligt. Hon sa att endast blekning kunde göra det så jag gick med på det för olaplex skulle ju skydda det sååå himla bra. Håret blev sönderblekt. Helt totalt förstört. Tuggummi totalt. Skulle lägga i olaplex hemma också, blev skit illa varje gång jag använde det. Har fått klippa av mitt fotlånga hår. Många som har fått håret förstört av olaplex. Rekommenderar det ej.

TatsuOni
2017-08-16 20:12
#4

#3 Om ditt hår blir grönt igen så kan det vara för att du har gamla vattenledningar eller för att du har badat i klor. T ex askorbinsyra kan ta bort det gröna, så blekning är inte nödvändigt om det händer igen.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Lindb
2017-08-19 16:33
#5

#3 Den frisören gjorde definitivt en missbedömning. Står klart och tydligt lite överallt att man INTE ska bleka ett hår som är missfärgat från vattenledningar och annat. Att det då annars kan börja ryka, bränna och förstöra håret totalt. Känns inte som att det var fel på olaplexet, utan frisörens omdöme..

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Upp till toppen
Annons: