Annons:
Etiketthårprojekt
Läst 1995 ggr
Godis…
8/5/17, 9:42 AM

Skumpermanent

Det är så att jag är väldigt sugen på att permanenta håret då jag verkligen inte gillar känslan av platt hår. Det känns så livlöst och obehagligt när det bara hänger runt ansiktet. 

Men det är så att mitt hår sen innan är utsatt för värme och kemikalier så jag är lite orolig hur en sån stor påfrestning som permanent ska påverka håret, ifall det är större risk att det går av osv. 

Så jag undrar om ni har nån erfarenhet av hur resultatet blir av skumpermanent ifall ni rekommenderar det eller om ni har några före och efter bilder. :)

Annons:
emeliiiiieee
8/5/17, 10:27 PM
#1

Har du använt kemikalier och väldigt mycket värme så skulle jag inte rekommendera att permanenta. Hår som ska permanentas ska vara obehandlat, annars går det av och kan bli extremt förstört.

TatsuOni
8/6/17, 11:25 AM
#2

Jag kan ingenting om just skumpermanentning, men all permanentning sliter på håret. Hur mycket beror främst på hur tåligt ditt eget hår är.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Ang101
8/6/17, 12:06 PM
#3

Inte alls att rekommendera. Inte en ända proffisionell frisör hade gjort det idag. Håret blir helt förstört och går av. Har du aldrig färgat, haft värme eller någonting så håller det bättre men blir fortfarande överdrivet slitet om inte, går av.

tlover
8/6/17, 6:47 PM
#4

Säkert inte alls vad du är ute efter men vill du ha lockigt hår och inte vill förstöra håret kanske du ska börja med att ha en sockbun på huvudet som nattfrisyr. Gör du det varje natt tror jag säkert det går jättesnabbt tillslut och du slipper kemikalier och värme 🙂

l'm back

Upp till toppen
Annons: