Annons:
Etiketterövrigtundersökningar
Läst 1799 ggr
TatsuOni
2017-07-29 11:22

Hur ofta klipper/toppar ni håret?

Skriv gärna också om ni försöker spara ut håret eller underhålla en frisyr.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

  • Redigerat 2022-02-06 15:34 av TatsuOni
Annons:
TatsuOni
2017-07-29 11:24
#1

Jag toppar håret två gånger om året, främst för att hålla en jämn "hemline" men också för att få bort eventuella slitna toppar.

Mitt mål är att spara ut håret så långt jag kan men också att hålla det hälsosamt.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Scorpio97
2017-07-29 11:36
#2

Alldeles för sällan egentligen, senaste gången jag toppade mig var för drygt ett år sedan. Har planerat att prova att toppa själv men det har inte blivit av. Är ordentligt slitet i topparna så jag borde verkligen göra något. 

Försöker spara ut, men håret blir så slitet när jag simmar så jag vet inte om jag kan få längre hår egentligen.


//Jessie

[Tuulikki]
2017-07-29 21:48
#3

Max 2 gånger om året toppar jag det. Vill behålla längd men bli av med det slitna. Jag tycker inte jag anstränger mig extremt för att ta hand om mitt hår men det håller sig ändå fint och inte särskilt slitet.

nypisnina
2017-07-29 23:53
#4

Jag gör en s och d varannan eller var tredje månad, jag sparar till en viss längd. Annars klipper jag mitt hår själv ca 3 ggr/år för att jämna till det och eventuellt klippa upp det mer.

Grace2009
2017-07-30 20:23
#5

Klipper en gång om året och underhåller med S&D däremellan.  Försöker spara ut till vad mina gener och levnadsvanor tillåter 🙂

jollycox
2017-07-30 21:38
#6

Det varierar väldigt mycket. Beror på vad jag får för mig att göra 😛
Ibland får jag för mig att spara håret och då klipper jag mig inte på allt från några månader till ett halvår kanske. Sen kan jag få för mig att jag ska klippa mig, allt från att bara putsa till det till att klippa av några centimeter.
Men jag klipper mig minst 2 ggr/ år som det är nu.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Annons:
mikkan01
2017-08-01 12:38
#7

Vid behov så kör jag lite s&d men toppar var tredje månad-var sjätte månad. Beror på om jag känner att det behövs när jag blekt håret :) Sparar ut håret men går ju såklart långsamt eftersom jag gärna vill ha det friskt och ljust på samma gång;)

~mikkan

Ang101
2017-08-03 00:13
#8

Aldrig! Mitt hår är ned till knäna (har varit mycket längre men fastnade med det och slet av det en gång) och det är jätte fint! Har man långt hår så KOMMER det vara slitet. Bara ett fakta. Men det går att dölja i fina frisyrer 😏

TatsuOni
2017-08-03 12:31
#9

#8 Det finns folk som har långt hår som inte är slitet.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Amandla
2017-08-03 16:42
#10

Jag klipper "topparna" två gånger om året, dvs tar bort 10-12 cm varje gång, mitt hår växer väldigt fort. Vill inte ha för långt, det blir för tungt och tar evigheter att få torrt. Nu har jag till bh-bandet ungefär, det tar 5-6 timmar innan det har torkat. Hade det bara handlat om att få bort slitna toppar så hade det räckt gott och väl med en gång om året, jag kör Balsammetoden och har oftast håret uppsatt.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Ang101
2017-08-05 00:52
#11

#9 Det blir slitet automatiskt eftersom det koms åt överallt. Man fastnar med den enkelt, sliter det mot kläderna och så vidare. Så jo långt hår är slitet hår varken man vill det. Men sedan syns det mindre på vissa än andra. Har man indiskt hår tillexempel har man ju ängla hår som inte syns alls för det är så tjockt.

TatsuOni
2017-08-05 11:01
#12

#11 Nej. Det behöver inte vara slitet för att det är långt. Nu vet jag inte vad du räknar som långt, men t ex mitt hår är but crack lenght och i bra skick. Jag har det uppsatt över 360 dagar om året, tar bra hand om det, kör S&D och toppar det vid behov.

Jag vet även andra med längre hår som mår hur bra som helst.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Berit Ru
2017-10-09 14:22
#13

Jag klipper mitt eget hår var 8-12 vecka. Klipper bara nån centimeter men det blir ändå super-uppfräschat, ser tjockt ut samt blir ändå längre och längre. Oftast gör jag lite nivåer i håret också för att inte se ut som ett "A". Mitt hår är inte så jättelångt, för på grund av håravfallet som sker varje höst så blir topparna väldigt tunna om jag inte klipper dem. Har håret en bit nedanför nyckelbenen. Då håller det sig tjockt. Ska försöka få med mig tjockleken ca 8-10 centimeter till. Nånstans där är lagom för mig.

Annons:
CamK
2017-12-13 21:33
#14

Jag klippte mig för ett halvår sen. Ska klippa mig nästa vecka. Vet inte om jag vill ha lite mer v klippt 🤔 Har lite ångrat mig att jag boka en tid med. Känns ändå fräscht fortfarande. Sen får jag plörsligt en slinga hår i handen där alla strån har vita prickar i ändarna och vissa dagar känns de sista 3-4 centimetrarna torra och hårda och idag kändes de helt mjuka och nästan nyklippta…

TatsuOni
2017-12-14 14:18
#15

#14 Känns ändarna torra när håret är nytvättat eller när det är dags att tvätta det igen?


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

CamK
2017-12-14 15:48
#16

När de e tvättat tror jag. Man kan också kännas hårda torra och spretiga efter några dagar

TatsuOni
2017-12-14 17:06
#17

#16 Testa gärna att ha i någon leave in eller Olja i topparna efter tvätt, så borde de kännas mindre torra och slitas mindre🙂


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

CamK
2017-12-14 17:42
#18

Tack #17 mandelolja använder jag idag me. Tänkte testa arganolja när denna är slut.

Upp till toppen
Annons: