Annons:
Etikettfrisyrer
Läst 520 ggr
TatsuOni
2017-07-27 16:25

Hur bra är ni på att variera era håruppsätningar?

Som rubriken lyder och är ni nöjda så eller skulle ni vilja variera era uppsättningar mer och hur har ni oftast håret?


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Annons:
TatsuOni
2017-07-27 16:27
#1

Själv så fastnar jag ofta i att göra lazy wrap bund och in/utbakade flätor, men så ibland får jag ett ryck och varierar uppsättningarna betydligt mer.

Jag tänker alltid att jag ska variera uppsättningarna mer, samt lära mig fler frisyrer, men så blir det att jag slänger upp håret snabbt i en LWB innan jobbet eller går i in/utbakade flätor, med ändarna i en knut, i flera dagar🤪


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

tlover
2017-07-27 16:40
#2

Jag gör nästan bara nautilus bun.

Jag har knappt tid till något annat och även de deagar som jag har tid till annat så drar dottern ur hårnålar och hårpinnar så att det är ändå bara nautilus som går

l'm back

[memoirsofaclone]
2017-07-27 17:09
#3

Har typ samma varje dag, vanlig sidbena och utsläppt. Var bättre på att variera håret för några år sen, då bytte jag frisyr och färg typ varje vecka.

Grace2009
2017-07-27 17:14
#4

Jag gör bara en variant på lazy wrap bun. Jag lägger håret i två öglor runt handen istället men drar pinnen igenom båda öglorna samtidigt som på en vanligt lwp. Men jag gör den knuten varje dag. Blir mest frustrerad när jag försöker nya saker för det känns som om det inte fungerar med mitt hår.

tiger tok
2017-07-28 10:53
#5

Har alltid bara utsläppt, om jag är i stallet kan jag ha håret i en vanlig låg hästsvans!

Scorpio97
2017-07-29 11:43
#6

Har alltid utsläppt förutom när jag simmar (hårsvans) och när jag sover. När jag sover försöker jag sätta hästsvansen på olika ställen och variera mellan olika sidensnören för att det ska slita så lite som möjligt och inte på samma plats hela tiden. Vaknar oftast med håret utsläppt ändå, men tänker att det kanske hjälper lite i alla fall. 

Tycker det mest är drygt att ha håret uppsatt, och det är inte så långt att det är i vägen så jag är nöjd :)


//Jessie

Annons:
[Tuulikki]
2017-07-29 21:47
#7

De frisyrer jag varierar mellan är in/utbakade flätor (ibland 1, ibland 2), utsläppt, hästsvans, flätad hästsvans, messy bun.

Sover oftast med inbakade flätor.

Upp till toppen
Annons: