Annons:
Etikettövrigt
Läst 1259 ggr
[LarssonA]
7/3/17, 8:03 AM

spännen och klämmor för tjockt hår

Jag har så vansinnigt tjockt hår. Tror aldrig att jag vart med om att en frisör tagit i det utan att utbrista "OJ, vad tjockt". Det är både nack och fördelar naturligtvis. En av nackdelarna är att jag hittar inga spännen, klämmor osv som funkar. Det är otroligt svårt att finna några som "sväljer" allt mitt hår.

Jag har oftast haft kort hår, men nu har det fått växa och är ca 15 cm i nacken. Det enda som funkar är vanliga snoddar, men hur kul är det i längden? Jag vill ha lite roliga spännen, men stora nog! I dagsläget har jag ett spänne och "tusen hårnålar" för att det skall hållas på plats.

Nån som har ett tips?

Annons:
TatsuOni
7/3/17, 10:03 AM
#1

Tyvärr inte. Hittade för några år sedan en riktigt stor klämma på Glitter som jag köpte. Nu när jag vill ha en till så hittar jag ingen någonstans. Alla är ju pyttesmå!


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

tlover
7/3/17, 3:38 PM
#2

#1 minns du vad dom där stora klämmorna som var poppis på long hair community hette? Jag minns hur dom syns men inte vad dom heter. Dom ska ju funka både för långhåriga och tjockhåriga vad jag förstår. #0 ett sätt att gå runt problemet är att göra flera knutar /uppsättningar. Själv använder jag mest hårpinnar, hårgafflar och hårnålar så jag kan inte komma på mer än de där spännena som jag glömt bort vad det heter

l'm back

TatsuOni
7/3/17, 4:24 PM
#3

#2 Tänker du på ficcares?

Jag använder också mest hårgafflar och hårpinnar, men när jag t ex har inpackning i håret eller vill ha det ur vägen medan det torkar, så vill jag ha en klämma.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Grace2009
7/4/17, 1:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#4

Jag hittade idag på mitt lokala COOP ett spänne av ficcare-typ. Var ju tvungen att köpa en, nu måste jag klura ut hur jag ska använda den 🤔

Den är 12,5 cm lång och fanns i en roséaktig färg och i silver, gjord av plast. Kostade 40kr. Hur stora är de stora ficcare? Är denna nåt som skulle fungera med tjockt hår?

tlover
7/4/17, 2:25 PM
#5

#4 Tack, det var ficacre som ska passa till tjock/långhåriga

l'm back

[LarssonA]
7/4/17, 2:44 PM
#6

#4

Såna har jag provat, den sväljer inte hälften av mitt hår tyvärr….

Annons:
Grace2009
7/4/17, 2:44 PM
#7

#6 Vad synd 😕

tlover
7/4/17, 6:50 PM
#8

#6 Det finns ficcares som tar mycket hår och då menar jag mycket (alltså folk som har så långt hår att dom skulle sitta på dom och dessutom har tjockt hår) så det kan vara värt att hålla ögonen öppna.

Det finns bättre och sämre däremot 

(enligt vad folk säger på long hair community alltså, jag har inte testat dom själv, jag är mer för hårnålar, hårpinnar eller att sätta upp håret utan någonting alls)

l'm back

[LarssonA]
7/5/17, 7:25 AM
#9

#8 

Ska googla på detta. Tack

Upp till toppen
Annons: