Annons:
Etiketterfärgblekningtoning
Läst 716 ggr
Sjöstjärnan
2017-07-01 12:11

Färga blondt hår hemma

Jag vet att man inte ska färga eller bleka håret hemma med Färger från affären utan gå till frisör för bästa resultat.

Men om man nu ska  färga eller bleka hemma med råttfärgat hår som grund, vilken färg är bäst?

Jag vet att det är omöjligt att få en kall nyans av dessa Färger som jag är ute efter så jag skulle mer vilja veta vilka som blir mer åt det gula hållet och som man lättare kan använda silverschampo på än orangea.

Annons:
mikkan01
2017-07-01 12:27
#1

Jag gillar moods blekningar, brukar köra på antingen silverblond, ultrablond eller slingblond. Slingblond ger bäst resultat tycker jag och bleker bäst men känns som att man får mindre i förpackningen, vet inte om det är så eller om det är inbillning. :P

~mikkan

Honestyisdead
2017-07-01 12:38
#2

#1 Står ju på förpackningarna hur mycket dom innehåller :)

Sjöstjärnan
2017-07-01 12:48
#3

#1 Jag brukade använda pärlblond från Mood och det var nog den bästa jag testat, blev nästan helt fritt från gult och oranget, tyvärr har de ändrat om ingredienserna så nu är den helt annorlunda.

Jag tror jag använd både ultrablond och silver men det var jättelänge sedan så jag minns inte. Slingblond använde jag också för jättelänge sen, men jag vet vad du menar gällande att man får mindre i förpackningen. Dock jämnar det väl ut sig om man behöver köpa flera förpackningar då de är nästan hälften så billiga som andra märken.

Upp till toppen
Annons: