No poo

No poo produkter

2017-06-16 15:38 #0 av: TatsuOni

Jag tänkte att vi skulle försöka att få ihop en lista över no poo produkter här, så att folk enkelt kan kolla när de vill börja med no poo eller söker nya produkter.

Skriv upp alla produkter ni känner till så lägger jag till dem i listan i första inlägget. Skriv gärna upp vart man hittar produkter och om det är någonting speciellt med den. T ex vegansk eller parfymfri och om det gäller en enskilt produkt eller ett helt märke.

Balsam

Sista-schampon

• Coop X-tra. Finns på Coop.

• Urtekram. Finns i flertalet fysiska och internetbutiker.

• Naked - finns på apotek. Veganskt.

• Garant Såklart schampo - finns på Willys.

SLS-fria schampon

• The body shop rainforest - Ej djurtestat. (Dock så ägs The Body Shop av L'Oréal, som djurtestar)

Torrschampon

• Batiste.

Inpackningar

Stylingprodukter

Home is where the heart is

Värd för hår. Medarbetare på te.

Anmäl
2017-06-16 15:40 #1 av: TatsuOni

Som ni ser så har jag verkligen ingen större koll på vilka produkter som finns, då jag inte använder många självGalen Så hjälp mig att fylla på listan!Glad

Anmäl
2017-06-16 15:42 #2 av: PuffBuck

Oh, intressant!

Coop X-tra både schampo och balsam ska vara godkända. Urtekram också. Änglamarkt balsam ska också vara OK.

Anmäl
2017-06-16 15:47 #3 av: TatsuOni

#2 Lägger till demTummen upp

Anmäl
2017-06-19 12:23 #4 av: Surpan

Naked - finns på apotek. Veganskt.

Garant Såklart balsam - finns på Willys.
Garant Såklart schampo - finns på Willys. (Sista schampo).

The body shop rainforest - balsam är bm-godkänt och schampot är sls-fritt. Ej djurtestat. Veganskt?

/Surpan
Medarbetare på Hår iFokus

Anmäl
2017-06-19 14:00 #5 av: TatsuOni

#4 Skriver in demTummen upp

Anmäl
2017-06-19 18:12 #6 av: PuffBuck

#4 Jag har för mig att The Body Shop inte djurtestar, men att vissa produkter innehåller animaliska ingredienser såsom lanolin (ullfett) och bivax. Dock så är de ett dotterbolag till L'Oreal som djurtestar, så det bör ju gynna deras djurtester om han handlar ifrån The Body Shop?Funderar

Anmäl
2017-06-19 23:02 #7 av: Surpan

#6 Jag vill inte få för OT i denna tråd men ja, det stämmer att de ägs av L'Oréal. Så även om de inte djurtestar så antar jag att L'Oréal gynnas av att vi handlar på The body shop. Men inga produkter som säljs av The body shop är inte djurtestatade. Vart man vill dra gränsen får var och en välja. Till exempel så använder många cruelty free företag sig av ingredienser som endast är godkända för att de är djurtestade en gång i tiden, men av ett annat företag. Det allra bästa för djuren är nog att bojkotta hela skönhetsindustrin, men alla små steg framåt är viktiga! :)

Tatsu - Batiste torrschampo är godkänt. :)

/Surpan

Anmäl
2017-06-20 00:10 #8 av: PuffBuck

#7 Bra skrivet!

Anmäl
2017-06-20 09:21 #9 av: TatsuOni

#6 & #7 Jag har suttit in en notering om L'Oréal, så får var och en fatta sitt eget beslut efter sina egna värderingarGlad

#6 Gäller det alla deras torrschampon?Glad

Anmäl
2017-06-20 12:02 #10 av: Surpan

#9 yes! Men inte deras torrbalsam. :)

/Surpan

Anmäl
2017-06-20 17:31 #11 av: TatsuOni

#9 Då lägger jag till demGlad

Anmäl
2017-07-05 09:11 #12 av: TatsuOni

Fler förslag?Glad

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.