Annons:
Etiketterfärgblekningtoning
Läst 909 ggr
Mollypierce
6/7/17, 1:56 AM

Blondera håret hemma?

Är mellanblond just nu och vill bli blondare. Kom alltså på denna idén nu, klockan tio i två på natten så jag vet inte riktigt hur smart detta är haha. 

Är det jättedumt att färga håret blont hemma? Har aldrig färgat mitt egna hår tidigare.

Kan jag få tips på färg och hur man gör? 

Tack i förhand!

Annons:
[pusselbit]
6/14/17, 7:50 PM
#1

Ja det är nog bättre att gå till en frisör, det brukar inte bli så fint när folk bleker hemma håret blir ofta gult eller helt vitt och liksom utan liv. så gå till en frisör.

nypisnina
6/17/17, 1:34 AM
#2

Jag färgar håret själv alltid, men det har blivit riktigt fult ibland och håret har tagit skada. Jag offrar mig dock för jag tycker det är kul att pyssla själv, plus att jag är snål. Jag brukar använda loreal excellance (stavning?) jag tycker den är rätt mild för håret och eftersom jag gillar mer askblonda Färger så brukar jag inte ha i det så länge, då får jag en naturlig blond färg men som är lite ljusare än min egen. Brukar använda nr 9 och jag brukar ha i den i ca 20-25 min. Men som sagt, det här har jag hittat genom att experimentera själv och det funkar för mitt hår och min smak, jag tycker dock att hårfärgen är rätt snäll mot håret, men det kan också bero på att jag inte dränker hela håret i det och att jag inte har i det så länge. När jag slingar så kör jag på mood slingblond, den går åt det vita hållet istället för det gula och det gillar jag, men den sliter en hel del, jag brukar klippa bort det som blir slitet, då blir det kanon. Men måste ändå säga att jag har misslyckats många gånger och det har blivit fult och håret har behövt klippas flera gånger för att det tar skada av blekningen.

mikkan01
6/22/17, 11:16 AM
#3

Jättedumt är det väl inte, jag har alltid färgat mitt hår hemma och det är inte ofta jag blivit missnöjd. Alla är nybörjare någon gång. Vill du ljusa upp håret så lägg i slingor, det ser mer naturligt ut. Slinghätta skulle jag aldrig använda men det finns ju dom som gör det och tycker om det. Börja nerifrån och lägg i färg, arbeta dig uppåt. Brukar använda moods blekningar, antingen slingblond eller silverblond. Du bör dränka håret i färg, torr färg gör ingen nytta bara skada:)

~mikkan

Upp till toppen
Annons: