Annons:
Etikettnopoo
Läst 858 ggr
Chinesecrestedlover
2017-04-29 03:13

Balsammetoden...vad tusan har hänt med mitt hår?

Hej!

Hade jätteproblem med fett hår, Mjäll osv. hela tonåren och även i vuxen ålder. Fick tvätta varje dag, ibland t.o.m. två gånger om dagen för att håret inte skulle se för jävligt ut och klia m.m. 

Sen upptäckte jag Balsammetoden (för x-antal år sedan, kommer inte ihåg exakt)och fick äntligen ett fint hår, behövde inte tvätta mer än ibland, att vänta en vecka eller så var inga problem, håret såg fint ut ändå…men sen hände något och nu har jag problem igen; med fett hår, klåda och håret ser inte ens speciellt rent/fint ut direkt efter tvätt. 

Vad tusan är fel? Jag kör fortfarande balsammetoden…men plötsligt har jag hemskt hår igen😭 Behöver tips på vad jag kan göra för att få tillbaka mitt fina hår.  Hade lugg ett tag och skulle vilja ha det igen…men just nu skulle det nog bara se äckligt ut, fungerade när håret var fint…men nu, med fett hår nästan direkt jag kliver ur duschen…känns inte som en bra idé. 

Jag är vegan så alla produkter fungerar inte heller. 

En tanke som slagit mig är att jag flyttat från Stockholms län till Örebro län…kan olika vattenkvalitet eller liknande påverka håret? Känns som problemen började i samband med eller kort efter min flytt…

Hjälp, jag orkar inte ha det så här längre. När Balsammetoden fungerade var jag så lättad över att slippa alla problem och nu är de tillbaka, jag hoppades att jag blivit av med de för alltid…men tyvärr…

/Chinesecrestedlover

Annons:
OlgaMaria
2017-04-29 08:14
#1

Det är lite skillnad  på vattnet mellan Örebro och Stockholm. Stockholm har lite hårdare vatten - mer rengöringsmedel behövs för att få rent. Du får kanske experimentera lite med din metod.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Sindri
2017-04-29 08:26
#2

Prova att tvätta håret helt utan någonting alls och se om det blir bättre. Det kan helt enkelt vara vattnets kvalitet det handlar om.

mikkan01
2017-04-29 09:09
#3

Det kan ha med vattnet att göra, håret drar åt sig allt och lyckas man inte tvätta ur det ordentligt så fastnar det ordentligt. Det finns djuprengörande schampon som tar bort allt skit ur håret, dom är lite dyrare men då du använder dig av Balsammetoden så kommer du ju inte behöva använda det så ofta. Sen kan man testa med ett filter som tar bort de tyngre metallerna från vattnet. :)

~mikkan

[AnimeV4]
2017-04-29 10:15
#4

Jag kör veganska Faith in Nature! Jojobabalsamet ska vara speciellt bra för hårbotten och jag gillar även Aloe vera och Citrus & Seaweed🙂

TatsuOni
2017-04-29 10:16
#5

Har du testat att göra en sistatvätt?

Surskölj kanske också kan vara värt att testa.

Har du kollat så att de inte har gjort om innehållet i någon utav dina produkter?

Vattnet kan mycket väl påverka. Om inget utav det jag har föreslagit fungerat, så kan det vara värt att som #3 nämner testa ett filter för vattnet.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: