Annons:
Etiketterfärgblekningtoning
Läst 566 ggr
Calcifer
3/21/17, 2:30 AM

Extrema färger.

Jag ska någon gång framöver klippa av mig håret och tänkte då även bleka och färga i någon rolig färg. Någon som har tips på någon sida på nätet där man kan köpa bra Färger som är lite mer extrema än de man kan köpa i diverse vanliga butiker?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
vendelay
3/21/17, 6:49 AM
#1

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Calcifer
3/21/17, 10:09 AM
#2

Tack, perfekt!

Hur är det att beställa därifrån som svensk?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

vendelay
3/21/17, 10:13 AM
#3

Ingen aning. I Stockholm finns märket att köpa i butiker, typ Shock och Buttericks. Googlade, verkar finnas hos svenska återförsäljare också som Lyko.se. Är ganska säker på att det går att beställa från Shock dock. Blue Fox också kanske. Ligger också i Stockholm.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Calcifer
3/21/17, 10:14 AM
#4

Jag har ingen möjlighet att ta mig till Stockholm (bor drygt 8 timmar bort, så mycket vill jag inte färga håret haha!) men ska kolla vart de säljer den i Sverige. ^^


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

vendelay
3/21/17, 10:19 AM
#5

Nej, förlåt, var otydlig 😛

Du kan beställa här:

http://shock.se/kategori/harfarg/manic-panic-farger/

https://www.bluefox.nu/harfarg-c-195-1.aspx (olika märken men bland annat MP)

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Calcifer
3/21/17, 10:23 AM
#6

Tack, perfekt! Nu kommer det dröja ett tag innan det är nåt jag kan unna mig (har inte ens råd med klippning just nu) men att bokmärka sidorna och välja färg går ju att göra redan nu. :D


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
vendelay
3/21/17, 10:29 AM
#7

Haha, ja, precis! Jag försöker just nu övertala min syster att klippa mig (för vill inte lägga pengar på det) men hon vill inte haha. Hade gjort det själv om jag hade haft längre hår men vill inte hålla på med en vass sax bakom huvudet där jag inte ser liksom.

Vet du ungefär vilken färg du vill ha? 😃

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Calcifer
3/21/17, 10:34 AM
#8

Jag kan också klippa mig själv om jag inte måste vara bakom huvudet och hålla på. Plus att jag vill klippa riktigt kort, och då kräver det att jag snaggar lite i nacken och runt öronen och det kan jag inte göra själv för har inte utrustning till det. Klippning här i stan är inte så dyrt men tillräckligt för att jag ska vänta lite. Mitt hår växer så satans snabbt så jag vill kunna färga typ direkt efter det är klippt annars kommer det bli för långt. :P

Ja, jag vet exakt vilken färg! Illgrön. :'D


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

vendelay
3/21/17, 11:14 AM
#9

Haha, jag förstår dig!

Häftigt! Jag funderar på lite mörkare blått eller lila men skulle behöva klippa mig 🤐

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Calcifer
3/21/17, 11:20 AM
#10

Jag har haft nästan alla Färger i regnbågen känns det som men aldrig grönt, så ska bli kul med något nytt. Egentligen vill jag inte klippa av mig håret för jag trivs med långt men eftersom jag snaggade sidan för några månader sedan vill jag jämna ut det. Det håret har hunnit bli någon dm långt och det ser fånigt ut när jag sätter upp det. :P


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

vendelay
3/21/17, 11:41 AM
#11

Jag har aldrig färgat i någon "konstig" färg 🤐 Kul att du har testat så mycket olika! Grönt är jättehäftigt, har aldrig sett någon i grönt hår som inte passat i det. Jag tycker att det känns som en färg som är svår att passa i liksom, men alla jag har sett är sjukligt snygga i grönt hår!

Haha, ja, det låter tokigt 😛

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Calcifer
3/21/17, 11:56 AM
#12

Det är kul att ha konstiga Färger faktiskt. Det bästa med att jag tänker klippa av mitt hår är att det färgade röda försvinner till 90%, gör det en aning lättare att bleka ordentligt. :P


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

vendelay
3/21/17, 12:12 PM
#13

Ja, det ser ju kul ut i alla fall. Jag fick inte färga "konstiga" Färger när jag bodde hemma och jag blev vegan ganska snart efter att jag flyttade hemifrån och det tog ett bra tag att fatta att det kunde finnas veganska hårfärger så det har inte blivit av.

Det låter smart. Hur håller du håret friskt om du färgar och bleker så mycket?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Calcifer
3/21/17, 1:10 PM
#14

Ja nu är jag visserligen inte vegan men jag väljer alltid veganska skönhetsprodukter om jag kan för jag ogillar att de testar sånt på djur. Att jag måste äta icke veganskt för att hålla mig frisk är en annan sak än att använda produkter som utnyttjat djur, tycker jag. Av samma skäl skulle jag aldrig få för mig att använda päls eller äkta läder,

Jag vet faktiskt inte. Jag har färgat och blekt mitt hår i över 10 år och är förvånad över att jag inte är skallig så mycket som jag blekt det. Och jag har alltid använt det billigaste och inte det bästa. Det hjälper väl att jag klipper av det ibland men jag borde väl ha mer slitet hår egentligen. Speciellt eftersom jag inte använder några andra produkter i håret som är vårdande.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[AnimeV4]
3/21/17, 3:01 PM
Upp till toppen
Annons: