Annons:
Etiketterfärgblekningtoning
Läst 702 ggr
emeliiiiieee
3/16/17, 8:14 PM

Pastellrosa hår

Har tänkt färga håret pastellrosa, vad bör jag tänka på? Är idag en blond nyans som är mer åt de gråa. mitt hår klarar tyvärr inte av att bli blekt mer. Har aldrig använt directions eller liknande så har ingen aning om vad jag bör tänka på.

Annons:
lunaticIam
3/17/17, 6:30 PM
#2

Jag skulle rekommendera att få bort det gråa innan du färgar med Directions/Manic Panic. Det du vill ha i grund är så vitt hår som möjligt (särskilt nu då du är ute efter ljust en pastellfärg). Färgerna fäster i regel mycket bättre då och håller längre. Vill du inte bleka håret mer innan får du antingen vänta ett par månader och sedan bleka igen eller försöka med silverschampo för att tona ner det gråa.

emeliiiiieee
3/20/17, 1:12 PM
#3

La i Schwarzkopf ultra brights i Schocking pink. Blandade ut med lite Balsam men det blev inte pastell utan mer mörkrosa åt de lila hållet. Exakt det jag var ute efter då jag inte orkat bleka håret. Kör pastell över sommaren då håret tåls att blekas mer än nu :)

TatsuOni
3/20/17, 3:26 PM
#4

#3 Vårda håret ordentligt under tiden🙂 Blekt hår brukar behöva både protein och fukt.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

emeliiiiieee
3/20/17, 5:10 PM
#5

#4 Yes! Kör med både inpackning med protein och massor med fukt, funkar fint för det börjar repa sig nu. Sen är jag sämst på det tyvärr trots att hag är frisör hahah

Upp till toppen
Annons: