Annons:
Etiketterfärgblekningtoning
Läst 1018 ggr
Skitgalen
2/18/17, 12:04 AM

Hur kan jag bleka det?

Jag blekte mitt hår hos frisören i december förra året och det tog förvånansvärt bra på mitt hår, det blev mycket ljusare än vad både jag och min frisör trodde, jag är naturligt rödhårig/ginger och hade sen innan lite gammal färg kvar i men det blev en fin sandfärgad blond ungefär
Men nu känns det som håret börjar bli gulaktigt och jag har inte råd att bleka mig hos frisören igen så jag funderar på att göra någon kur hemma och funderade på behandlingarna från Maria Nila, men vilken borde jag använda för att få ett bra resultat? Jag vill inte ha det så kallt blont men jag vill ändå få bort den gula nyansen.

Annons:
Aleya
2/18/17, 3:09 AM
#1

Lösningen låter som att det skulle vara silverschampoo.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Aleya
2/18/17, 3:54 PM
#3

#2 vet ej. Jag körde Kevin Murphy. Shampo och Balsam. Håret blev inte så "skadat" av det.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

TatsuOni
2/19/17, 1:05 PM
#4

Kan inte rekommendera något silverschampo, men håret blir i alla fall mindre slitet av att använda silverschampo med jämna mellanrum, jämfört med att bleka det🙂


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Skitgalen
2/19/17, 4:50 PM
#5

Jag tänker köpa det schampot från Maria Nila, hur ofta ska man använda det? Jag brukar tvätta mitt hår 2-3 gånger i veckan, använder man det vid varje tvätt eller bara ibland?

Aleya
2/19/17, 5:13 PM
#6

#5 läs på förpackningen

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
mikkan01
2/20/17, 10:06 AM
#7

Har inga bra erfarenheter av Maria nilas produkter men mitt hår gillade väl helt enkelt inte dom bara. Silverschampo brukar jag använda vid behov och inte oftare än så. Man får testa sig fram. Jag har i det i typ 10-20 minuter en gång var 3e vecka och det räcker för mig :)

~mikkan

Skitgalen
2/28/17, 6:17 PM
#8

Jag testade schampot idag, har inte märkt någon skillnad men det var många som sa att man inte märker efter första användningen, sen använde jag bara i 4 minuter, men jag ska testa öka tiden lite nästa gång jag använder det.
Stod inte på förpackningen hur ofta man skulle ha det, men kan man göra det typ 10 minuter, 2 gånger i veckan? Mitt hår är ganska tåligt

mikkan01
3/1/17, 5:16 AM
#9

Använder man det för ofta kan håret bli grådassigt så använd vid behov.

~mikkan

Skitgalen
3/1/17, 11:00 AM
#10

Men nu efter första användningen utan något resultat, kan jag göra det en gång till denna veckan åtminstone? Eller bör jag vänta?

TatsuOni
3/1/17, 2:05 PM
#11

#10 Du kan köra en gång till den här veckan. 10 minuter skulle jag däremot inte rekommendera då håret kan bli blått/grått om man har i silverschampo för länge.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Rainee
3/1/17, 6:18 PM
#12

Varför inte silverbalsam/silverinpackning? Sliter betydligt mycket mindre än silverschampo! Rekommenderar Davines Alchemic Conditioner i Silver. Innehåller inte Silikoner och sådant skit plus att det ska vara väldigt varsamt för håret och de djurtestar inte. Vad mer finns det att begära? 😉

Upp till toppen
Annons: