Annons:
Etiketterfärgblekningtoning
Läst 863 ggr
tinymaboroshi
2017-01-20 23:00

Brunrött till silverblont

Har färgat håret nonstop i snart 10 år och ska nu försöka omfamna min naturliga hårfärg, blont, men tänkte mer få det silvrigt. Jag färgade senast håret för två månader sedan ungefär och färgade det då lila. Nu är det någon lila-röd-brun nyans. Jag tänkte att jag ska bleka det en eller två gånger och sedan köpa silverschampoo. Tror ni att det funkar? Kan verkligen inget om blekning hahah

「3 2 1」


Annons:
mikkan01
2017-01-21 08:40
#1

Behövs nog mycket mer än så, beroendes på vad du haft för Färger innan och hur länge de suttit i. Tänk på att en blekning kan sitta i längre än vad det står på förpackningen, kolla bara hur håret mår ett par gånger under tiden och ifall det fortfarande bleker. Täck också håret med plastpåse eller liknande under tiden för en torr blekning bleker inte. Och börja alltid i längderna och ta hårbotten sist. Annars blir du kycklinggul i längderna och vit i hårbotten. Haha ;) Låt håret vila mellan blekningarna också, jätteviktigt!

~mikkan

TatsuOni
2017-01-21 12:11
#2

Om du har röda nyanser i håret så kommer du antagligen att få en röd-orange färg i håret när du har blekt det. Efter ytterligare någon blekning så kan det bli kycklinggult. Du kan antingen stå ut med det då du låter håret vila mellan blekningarna eller slänga i en toning efter varje blekning. Enklast är att göra det hos frisör om du har råd. Oavsett metod så är det viktigt att låta håret vila mellan blekningarna. Ungefär en månad mellan varje blekning.

Så här såg mitt hår ut när jag blekte ur svart färg för några år sedan:


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: