Annons:
Etiketterfärgblekningtoning
Läst 1173 ggr
hannalh
1/18/17, 10:07 AM

Färga håret silver. Vad behövs?

Jag vill färga håret silverlila och undrar helt enkelt vilka produkter som behövs. Skicka gärna länk till produkten! Just nu har jag turkosthår som blekts ganska mycket i solen när jag nyligen varit på semester.

Annons:
TatsuOni
1/18/17, 10:18 AM
#1

Kan inte hjälpa dig, men om du lägger in en länk (du får länka, men inte lägga in bilder som du inte äger) på vad du är ute efter så blir det lättare för andra att hjälpa dig🙂


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Surpan
1/18/17, 12:21 PM
#2

Du behöver bleka håret vitt, sen är det bara att slänga i färg. Vilken färg beror lite på vilket resultat du vill ha, men Färger du kan kika på är: Directions Lilac Directions Silver Manic Panic Blue Steel Manic Panic Mystic Heather Stargazer Silver look Stargazer Purple

/Surpan

hannalh
1/18/17, 1:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

#2 Hur mycket tror du jag behöver bleka?

Surpan
1/18/17, 1:43 PM
#4

#3 Det behöver bli i princip vitt som sagt. Det gröna i ditt går kommer tillsammans med det lila att bli en dassig blåaktig nyans annars tyvärr. Topparna ser däremot ut att kunna färgas, men resten behöver blekas. Hur många gånger som krävs beror lite på ditt hår… Beror lite på mörkt du vill ha det också. Vill du ha en riktigt pastellig silverlila nyans så behöver håret vara kritvitt. Att tänka på: Bäst är att bleka ned det helt innan och börja med ganska ljus färg - lila hår går nämligen ofta inte att bleka, det blir då grönt.

/Surpan

KentHjärta
1/18/17, 7:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Fick såhär vitt hår på två omgångar mood ultrablond. Då blekte jag över den blåa nyansen och det är väl ungefär så vitt det kan behövas för silverhår kan jag tänka mig ^^

Upp till toppen
Annons: