Annons:
Etiketthårprojekt
Läst 3962 ggr
TatsuOni
2017-01-13 12:00

Hårmål 2017

Vad har ni för hårmål i år?

Mina mål är:

  • Jämna till och få en rakare "hemline".

  • Få det så långt som möjligt.

  • S&D regelbundet.

  • Lära mig nya frisyrer.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Annons:
[Rhodugune]
2017-01-15 16:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#1

Till min lycka så började 2017 med att jag nådde 2016 mål och mitt delmål om classic långt hår, så nu är min plan att fokusera på att ta hand om det på bästa sätt, testa nya sköljningar/inpackningr och annat och fokusera speciellt på mina ändar och fortsätta att microtrimma dem. 

Mina mål är:

  • Microtrimma regelbundet, för att få fylligare ändar.

  • Ett plus är om det kan bli längre men fylliga ändar går före längd.

  • Testa lite nya skjöljningar, först ut är koffeinskjölning.

  • Lära mig ännu fler frisyrer.

    Fotona är hur långt mitt hår är nu och hur långt det var för ett år sedan och jag är väldigt nöjd med hur mycket det har växt trots att jag microtimmat regelbundet.

jollycox
2017-01-15 19:46
#2

* Hitta en frisyr som jag trivs i och som jag kan underhålla till viss mån själv. Vill inte behöva gå till frisören mer än typ 1 gång/år.
* Börja om med BM. Testa mig fram genom djungeln.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

KentHjärta
2017-01-16 19:30
#3

* Färga håret blått igen
* Jämna ut min extremt ojämna frisyr
* Maybe låta det växa ut och ha lugg nån gång igen under året
* Men även raka av allt

Alltså asdfghjk är väldigt delad på den fronten

[Túrwen]
2017-01-17 16:14
#4

* Odla på så att håret når ner till svanken igen, jag har varit tvungen att klippa topparna då jag provade en rätt så ljus dip-dye på mitt svarta hår som krävde flera blekningar.

* Fortsätta att endast använda veganska produkter på håret.. jag blev vegan tidigt på våren under 2016 och planen är att fortsätta att använda sådant som inte är testat på djur. 

Det är väl egentligen de ända målen.. jag har haft samma frisyr i fem år och trivs mycket bra med detta färgen förändrats nog mer ofta så jag går fram och tillbaka mellan mörk rött och blåsvart (utan blekning då utom över vid ovan nämnda dip dye) Jag skulle vilja ha håret likt Alissa White Gluz i Arch Enemy har det men jag jobbar just nu extra i en ytlig bransch där det inte accepteras. Får bli när jag är färdig utbildad :)

Perly
2017-01-17 23:59
#5

• Spara ut mina lager så allt hår är mer eller mindre lika långt • Hitta nåt som fungerar att tvätta mitt hår med så det känns rent och återfuktat på samma gång, känns alltid skitigt efter jag flyttat till kalkriktvatten :(

Alltid Oavsett

VildaVittra
2017-01-18 03:17
#6

Komma ihåg att köpa en hårborste. Har glömt att göra det nu i något år eller två sedan jycken tuggade sönder den senaste. 😊

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Rainee
2017-01-18 04:41
#7

#6 Oj, menar du att du typ inte borstat håret på 1-2 år?! 😮 Kan själv inte gå en dag utan att borsta håret ca 5 gånger 😂

Rainee
2017-01-18 04:42
#8

Mitt mål är väl bara att försöka spara ut det så långt möjligt och försöka stärka det allt jag kan 😃

VildaVittra
2017-01-18 12:48
#9

#7 Fingerborstning funkar faktiskt hyfsat. 😎

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Linn Is The New
2017-01-19 07:24
#10

Mina mål är (yes box ny medlem här!) 

  • Färga min blonda utväxt
  • Få det längre än axellängd vilket jag har nu
  • Klippa det max 2 gånger // år

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

TatsuOni
2017-01-19 11:15
#11

#10 Välkommen hit!🙂


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Linn Is The New
2017-01-19 18:43
#12

11# Tack så jätte mycket :)! 

Mål ett avklarat, sitter med brun färg i huvudet nu.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

TatsuOni
2017-01-20 11:48
#13

#12 Det målet hinner du nog uppfylla flera gånger i år😉


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Annons:
majasund
2017-01-20 11:54
#14

mitt mål med året är att klippa av mitt långa hår, om jag vågar

TatsuOni
2017-01-20 12:10
#15

#14 Du kan ju alltid ta lite åt gången🙂


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

TatsuOni
2017-01-22 11:30
#16

Eftersom att mitt ena mål är att få det längre, så slänger jag in en bild på startlängden från 02/01-17.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Linn Is The New
2017-01-22 21:53
#17

Haha ja jag lär ju få göra det! Men mitt hår växer som ogräs och jag vill inte färga det för ofta, samt att jag färgar mörkbrunt men är naturligt ljusblond så ser ju lite roligt ut om jag inte gör det 🤪

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

TatsuOni
2017-01-23 11:01
#18

#17 Jag har naturligt ljusbrunt hår och färgar håret svart. Men jag är så lat att jag brukar hinna få en riktigt tjusig utväxt😛 Skyller på att färga med Henna och Indigo är ett heldagsprojekt😛


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Elliiez
2017-01-24 22:33
#19

Mitt enda mål är att spara ut det så mycket det går. Startlängd: Längd enligt LHC 67cm Längd på det sättet jag normalt mäter på 58/59cm (mäter då från mitten av huvudet där mittbenan skulle varit och sedan ut på sidan) Tjocklek enligt LHC 8.5cm. Det har blivit tunnare, hade 9.5 i början av 2016 :/

Sylwanin
2017-01-25 13:32
#20

• Spara ut håret så mycket jag kan! • Lära mig frisyrer som funkar på lockigt hår (snälla tips haha!) • Sluta platta det så mycket..

Varma hälsningar

Annons:
Rainee
2017-01-27 21:16
#21

#20 Ojoj, hade också problem med plattning för några år sedan. Oavsett hur mycket jag bestämde mig för att sluta så råkade det bli att jag plattade ändå. Man blir ju så frestad när man har något hår som står ut och det går så snabbt att fixa med plattången. Men sen gick plattången sönder och sedan dess har jag inte plattat. Sååå skönt! Jag rekommenderar att ge bort den eller alternativt stoppa undan den någonstans där det inte är så lätt att få tag på den igen. När jag har något hår som står ut nuförtiden så sätter jag bara upp håret i en bulle/tofs eller har någon annan halvdan frisyr. Har funkat bra hittills och mina toppar är inte alls lika slitna längre👍 Intressanta frisyrer kan du hitta mycket av på Pinterest🙂

Sylwanin
2017-01-27 21:55
#22

#21 Grejen är att mitt hår är så extreemt lockigt (3b/c) och jag har inte ork och kunskap nog att ta hand om det på rätt sätt när det är lockigt. Så efter varje hårtvätt sätter jag mig i 3 timmar och plattar håret, alternativt 2 timmar och fönar det platt. Men det sliter ju så förfärligt, hade mycket tjockare och fylligare hår innan jag började platta det regelbundet. Men kan nog vara en bra grej att kolla in Pinterest faktiskt, tack för det tipset! :D

Varma hälsningar

Rainee
2017-01-27 22:53
#23

#22 Åh herregud! Förstår inte hur du orkar sitta i 2-3 timmar med att platta/föna efter varje dusch😂 Men jag förstår att det kan vara svårt om man har väldigt lockigt att veta hur man ska ta hand om det så det ser snyggt ut, men försöker tänka såhär: Det finns nästan ingenting som ser sämre ut än slitet hår! Plus, lockigt, vilt och rufsigt hår är ju gudomligt läckert!😍

Sylwanin
2017-01-27 23:14
#24

#23 Ska jag vara ärlig så förstår jag inte ens själv hur jag orkar det. Men å andra sidan så tvättar jag inte håret så ofta, och jag planerar mina tvåttdagar noga så att jag ska ha tid att platta det. Mycket jobb med ett långt lockigt hår haha! Jo jag tycker också det kan vara vackert med lockigt och vilt hår, men mitt hår blir så förbannat torrt när det är lockigt så det frissar sig.. suck.

Varma hälsningar

Rainee
2017-01-27 23:22
#25

#24 Hmm.. Har du provat att ha i arganolja i fuktigt hår? Har hjälpt supermycket mot mitt friss faktiskt. Samt att skicka in hårstrån till hårolog. Det är gratis, och de kan hjälpa dig med vad ditt hår behöver för att må bäst!🙂

Sylwanin
2017-01-27 23:45
#26

#25 Arganolja funkar bra i mitt hår, men det som gjort mest underverk är broccolioljan! Det känns dock fortfarande frissigt, såvida jag inte dränker håret i Olja haha. Det ska jag kolla upp! :D

Varma hälsningar

Rainee
2017-01-28 06:59
#27

#26 Broccoliolja? Det var nytt😂Måste kollas upp😃

Annons:
Sylwanin
2017-01-28 12:09
#28

#27 Ja gör det! Det är en extremt len och fin Olja, känns lite som en silicon utan att innehålla det. Och pesonligen tycker jag den luktar himla fräscht :D Har för mig att den är lite dyr dick, men det är ju srganoljan också :P

Varma hälsningar

Rainee
2017-01-30 01:08
#29

#28 Ja men det är absolut lätt värt att spendera pengar på håret! 😂

lunaticIam
2017-01-30 02:55
#30
  • Förbättra min kost så att också håret mår bättre.

  • S&D regelbundet.

  • Införskaffa en ordentlig hårsax.

  • Lära mig minst en ny frisyr i månaden.

  • Fortsätta underhålla min lila färg.

  • Spara, spara och spara ännu lite till! 

😃

TatsuOni
2017-01-30 08:37
#31

#30 Du tänkte väl inte växa om mig i år?😉


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

TatsuOni
2017-03-31 17:30
#32

Tre månader in och jag har inte alls gjort särskilt mycket S&D… Skärpning!😛

Lära mig nya frisyrer måste jag också göra… Kanske känns mer inspirerande nu när man inte behöver använda mössa varje dag🤪

Hur går det för er andra nu när vi har hunnit en fjärdedel in på året?


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

lunaticIam
2017-04-02 14:38
#33

#31 Du behöver nog inte vara rädd för att jag växer om dig längre, haha!

Hittills tycker jag att jag följt mina mål bra! Fast kanske inte på den sista punkten då jag spontant klippt mitt höftlånga hår armveckslångt istället 😂

TatsuOni
2017-04-02 16:36
#34

#33 Haha 2018 bestämmer du väl dig för att spara ut det igen och växer om mig ändå😂


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Annons:
[Rhodugune]
2017-04-03 12:02
#35

Det går framåt, sitter just nu och gör min årliga S&D där jag verkligen går egenom mitt hår slinga för slinga.
Eftersom det kommer att tunna ut mitt hår rejält i ändarna så kommer jag att microtrimma lite oftare så de tjockas upp igen och det kommer nog att innebära att det kommer ta ett tag innan mitt hår börjar bli längre igen.

TatsuOni
2017-04-04 08:58
#36

Jag körde lite S&D igår🙂 Nu gäller det att fortsätta med det regelbundet🤪


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Elliiez
2017-04-16 14:52
#37

Uppdatering ^^ Längd nu enligt LHC: 71.5 Längd enligt hur jag vanligtvis mäter: 62 Körde S&D igår och hade i kokosolja men rörde inte absolut längst ner :)

TatsuOni
2017-06-04 10:54
#38

Nu är vi halvvägs.

  • Jämna till och få en rakare "hemline". Den är ganska rak och jag ska toppa lite den första juli.

  • Få det så långt som möjligt. Jag kämpar på😂 Jag har nu nått BCL.

  • S&D regelbundet. Har nyligen köpt en ny sax och kört en ordentligare omgång för att komma ikapp. Så nu gäller det att försöka göra det regelbundet🤪

  • Lära mig nya frisyrer. Jag har lärt mig några, men inte så många som jag hade tänkt. Skärpning!


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

TatsuOni
2017-11-18 18:57
#39

Nu är vi inne på slutspurten för 2017!

  • Jämna till och få en rakare "hemline". Fixat!🙂

  • Få det så långt som möjligt. Jag kämpar påGapskrattar Jag har nu nått BCL.

  • S&D regelbundet. Har väl gått så där… Men året är inte slut än🤪

  • Lära mig nya frisyrer. Jag har lärt mig några och borde (om jag inte är för lat) kunna mosa in några till innan nyår!😃


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

TatsuOni
2017-12-11 14:47
#40

Mindre än tre veckor kvar! Dags för mig att köra lite S&D och lära mig någon mer frisyr😂


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

TatsuOni
2017-12-26 11:44
#41

Nu är året snart slut, så jag tänker sammanfatta mina mål nu🙂

  • Jämna till och få en rakare "hemline". Fixat!Glad Toppade totalt 2,5 cm i år.

  • Få det så långt som möjligt. Se bild och strunta i vågorna efter min fläta🙂 Jag gick grån höftlängd till svanskotelängd🙂

  • S&D regelbundet. Det gick sådär… Jag körde S&D, men inte regelbundet… Nya tag 2018!😂

  • Lära mig nya frisyrer. Jag lärde mig några, så det målet är uppnått🙂


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Annons:
lunaticIam
2017-12-26 15:59
#42
  • Förbättra min kost så att också håret mår bättre.
    Lite upp och ner men rent generellt har min kost förbättrats under året.
  • S&D regelbundet.
    Inte riktigt faktiskt 😂
  • Införskaffa en ordentlig hårsax.
    Den här får följa med till nästa års mål…
  • Lära mig minst en ny frisyr i månaden.
    Jajjemen! 👍
  • Fortsätta underhålla min lila färg.
    Jo, men visst! Håret är fortsatt lila och jag ser inget slut än 😍
  • Spara, spara och spara ännu lite till! 
    Pff! Nä! 2018 kanske? 😎
jollycox
2017-12-27 15:47
#43
  • Hitta en frisyr som jag trivs i och som jag kan underhålla till viss mån själv. Vill inte behöva gå till frisören mer än typ 1 gång/år.
    --- Ja det har jag gjort. Kort på sidorna och bak och långt mitt på huvudet. Det korta är 4 cm som mamma hjälper mig att klippa med maskin typ en gång i månaden.

  • Börja om med BM. Testa mig fram genom djungeln.
    --- Ja jag började ju om, men nu testar jag mjällschampo för att få bukt med min kliande hårbotten. Kanske blir lättare att hitta ett Balsam när det inte kliar då jag trott att kliandet beror på balsamet.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

S
2021-04-09 09:06
#44

#1: Åh så fint hår! Hur långt är ditt hår idag och hur mycket och ofta microtrimmade du?

Herveaux
2021-04-09 15:54
#45

#44: Medlemmen har avslutat sitt konto. 😞


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Upp till toppen
Annons: