Annons:
Etiketthårvård
Läst 1361 ggr
Rainee
1/2/17, 3:31 PM

Testa ditt hår!

Hej! Testa gärna ert hår. Det är gratis och väldigt bra att veta så man har koll på vilka produkter håret behöver. Jag jobbar eller samarbetar inte med Creative Makeup, utan vill bara förespråka att det är viktigt att ta reda på vad sitt hår behöver. Fick resultatet på bara några dagar och nu ska jag strax ut för att köpa nya hårprodukter då jag tydligen använt lite fel hehe, oops 😂

https://creativemakeup.se/skicka-harstra-for-analys/

Annons:
[Devya]
1/2/17, 4:01 PM
#1

Jag är nog för lat för det där tyvärr. :D

[Outlawly]
1/2/17, 5:44 PM
#2

Vad kul grej :)

Det vill jag prova.

Tänker du köpa deras produkter? Eller provade du bara håret för att köpa produkter någon annan stans? 🙂

Rainee
1/2/17, 7:05 PM
#3

#1 Haha men då 😂

#2 Ja, det var kul att få veta! Jag testade för att se om mitt hår skulle hjälpas av Olaplex vilket det skulle, yay! Också för att få reda på om mitt hår behöver fukt eller protein. Men kommer nog inte köpa några av deras produkter. Gillar att hitta mina egna kombinationer 😉

[Outlawly]
1/2/17, 7:56 PM
#4

Jag förstår 🙂 så tänker jag nog också göra.

Jag kör med Balsammetoden nu så får se om det går att hitta något där!

Hoppas ditt hår blir bättre ☀️

Rainee
1/3/17, 11:59 PM
#5

#4 Har också kört Balsammetoden men mitt hår tyckte inte om det, bara tappade en massa hår i duschen hela tiden. Trodde fan jag skulle bli flintis så fick sluta 😂Men kör med sulfatfritt Schampo istället, funkar mycket bra! 😃

Du får gärna skriva vad du fick för resultat, tycker det är intressant 🙂

[Outlawly]
1/4/17, 8:10 AM
#6

#5 Jo det lossnar ju en del i duschen. Eftersom jag inte borstar eller knappt kammar mitt hår så måste ju håret lossna någonstans tänker jag 😂

Men jag funderar på om man ska byta till något annat sätt att tvätta håret, det är lite drygt med allt gnuggande.

Javisst jag ska berätta! Ska försöka posta håret idag 👍

Annons:
Rainee
1/5/17, 12:43 AM
#7

#6 Jag trodde också först att det berodde på att det lossnade i duschen istället för i borsten men läste att det har att göra med att man typ överfuktar hårstrået, så roten orkar inte hålla kvar och därför tappar man mycket. Låter ju inte särskilt bra för håret enligt mig, så bestämde mig för att sluta! För vissa hår funkar det och för vissa inte, men tappar man mycket så tycker jag att man kanske bör välja en annan metod😓

Rekommenderar i alla fall sulfatfritt! Basically samma sak nästan men man slipper tappa massa hår. Man använder ju fortfarande inte Silikoner, mineraloljor, uttorkande alkoholer eller Sulfater so it's all good👍 

Åh va kul! 😃

[Outlawly]
1/16/17, 9:44 PM
#8

Hur lång tid tog det innan du fick svar?

Jag skickade det den 5e…

Rainee
1/18/17, 4:39 AM
#9

#8 Oj! För mig gick det typ en vecka 😮 Har du kollat skräpposten osv? Den kan ju ha råkat hamna där 🙂

[Outlawly]
1/18/17, 8:41 AM
#10

#9 Ja men där låg det ju! Hade kommit den 13e. Den var gömd mellan allt spam 😃

Mitt hår har tydligen mindre proteiner än fukt= svagt hår och mer elastiskt än det bör vara. 2,7 i styrka och 3,9 sträckbarhet. Hydrofilt hår.

Fick rekommenderat FIL och FOB produkter. Extrakt av hibiskus, kiwi, mandel och papaya.

Jätterolig grej 🙂 ska kika lite på produkterna senare.

Vad fick du för värden?

TatsuOni
1/18/17, 9:15 AM
#11

Ni som har testat. Kan ni inte berätta om ni tycker att analysen stämmer och uppdatera oss om deras rekommendationer fungerade bra för er?🙂


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Rainee
1/27/17, 9:07 PM
#12

#10 Jag har också hydrofilt hår! Jag hade 4 i styrka och 4 i sträckbarhet. Tydligen så är det optimala att ha ett snäpp högre styrka än sträckbarhet så använder för tillfället mycket protein-produkter och inpackningar, men ibland kör jag fuktgivande också. Dock så vill jag inte använda deras produkter eftersom de använder Sulfater vilket jag har bannat. Men det har hjälpt mig så jag vet vad mitt hår behöver😃 Hur har det gått för dig? 🙂

#11 Ja alltså de testar ju håret i en sån där grej så jag antar att det stämmer. Som jag skrev till #10 så använder i alla fall inte jag just deras produkter men jag använder andra produkter med en massa proteiner i för att stärka mitt hår. Skulle ju vara kul att skicka in ett nytt hårtest för att se om ens värden ser annorlunda ut nu när man börjat använda produkter mer för sin hårtyp 😉

TatsuOni
1/28/17, 3:58 PM
#13

#12 Så du har inte själv märkt någon skillnad i kvalitén på ditt hår?🙂


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Annons:
Rainee
1/30/17, 1:09 AM
#14

#13 Nu när jag har börjat med mer protein? Jo absolut! Det känns mycket starkare 😃

TatsuOni
1/30/17, 8:33 AM
#15

#14 Okej🙂 Då känns det som att du har haft nytta utav testet🙂


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Rainee
1/31/17, 9:08 PM
#16

#15 Absolut! Gjorde precis tvärtom innan jag fick reda på vad jag behövde vilket resulterade i att mycket av mitt hår ofta gick av, så är väldigt glad att jag testade mig 🙂

[134643]
2/7/17, 9:26 AM
#17

Åhh. Min frisör testade mitt hår för flera år sedan, minns inte värdena men hade hydrofilt hår då. Ska absolut skicka in ett prov och se vad de säger nu! Mitt hår är rätt så slitet från blekningar och färgningar, så skulle vara kul att veta om det är fukt eller protein som behövs. Tack! 😃

Bettilusia
2/8/17, 10:11 AM
#18

Rainee , vilket sulfatfritt Schampo använder du ?

Rainee
3/1/17, 6:11 PM
#19

#17 Ja, exakt samma här. Ibland krävs det dock att man varvar mellan protein och fukt vilket som är lite tricky. Kan vara svårt att känna skillnad på när håret behöver fukt respektive protein 😃

#18 Jag varvar mellan Burt's Bees More Moisture (för fukt) och Hask Keratin Protein (för protein). Måste upprätthålla balansen mellan fukt och  protein så därför jag har 2 st 😃

Upp till toppen
Annons: