Annons:
Etikettfrisyrer
Läst 1485 ggr
kitte94
2016-11-05 17:00

Klippa kort?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag älskar mitt hår. Får så mycket beröm för det och det kan jag förstå. Men senaste veckorna har jag funderat på att ge axellångt en chans igen. Många är positiva till den men jag är osäker. Har haft det förut, fast då har jag haft lugg också. De vill jag aldrig ha igen. Men vad tror ni? Skulle jag passa i axellångt med lika lång lugg?

Annons:
kitte94
2016-11-05 17:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Bild från när jag hade kort och lugg. Så typ i den längden fast luggen ska va som resten av håret.

myhairlady
2016-11-05 21:01
#2

Jag tycker du har ett så fantastiskt fint hår och hade jag varit du hade jag behållit längden men du ska klippa av det om du hellre vill ha så :)

kitte94
2016-11-05 22:23
#3

Att ha fint hår som folk beundrar har alltid hjälpt mig att få bättre självkänsla, så känns ju sådär att klippa av. Men haft såna problem med det ett par veckor. En dag utan ordentlig borstning gör att jag måste ha i 1/4 balsamfalska för att få ut knutarna x) man blir rätt trött i armarna när man borstat ut det.

Surpan
2016-11-07 08:54
#4

Du ska inte ha långt hår bara för att du får komplimanger. Du ska ha ditt hår som du känner för. Och det är väldigt mycket enklare att ha kortare hår. Klart du ska klippa dig! :D

/Surpan

mikkan01
2016-11-07 16:13
#5

Tycker också att ditt hår är helt fantastiskt! Hade sån längd innan jag fick fnatt och platinablekte håret och klippte det axellångt med snedlugg när jag var 14, något jag ångrade sen. Var helt 100 på att det är något du verkligen vill göra. Hår växer alltid ut igen och det är kul att förnya så spara inte håret för någon annans skull, tror absolut att du skulle passa i ett kort, uppklippt hår i en lite "busigare" frisyr som på den andra bilden du visade.

~mikkan

kitte94
2016-11-12 10:59
#6

Jag tycker själv att mitt hår är fint. Det är det enda jag är riktigt nöjd med. Jag mår så bra när folk frågar hur jag kan ha så långt och tjockt hår. Men de är ju praktiskt med kort.

Annons:
[rumelle]
2016-11-12 20:24
#7

Känner du att du vill klippa det kort så gör det. Om du egentligen trivs med längden och bara vill klippa för att det är trassligt kan det ju räcka med att klippa av 5-10 cm. Då har du ju fortfarande mycket längd kvar men kanske slipper det värsta trasslet.

[pusselbit]
2016-11-13 20:36
#8

Jag klippte av mitt ganska nyligen. Hade gått i tankarna och velat länge men efteråt förstod jag inte varför jag lät det ta så lång tid innan jag tog tag i saken. Blev supernöjd och har nu klippt av ännu mer nu än vad jag först gjorde! :)

[Devya]
2016-11-15 18:16
#9

Du ska nog vara säker på din sak innan du klipper håret. Min frisör ville inte klippa håret kort förrän jag var 100% säker vilket aldrig då hände. :)

Berit Ru
2016-11-15 22:14
#10

Jag tror att du skulle bli jättefin i axellångt hår men, det blir ju inte samma wow- faktor som nu, det är klart.

kitte94
2016-11-18 22:31
#11

Kanske ska ha det nåt mitt i emellan? Typ mellan axel och armbåge?

Annielle
2016-11-23 19:56
#12

Håller med sistnämnda kommentaren, typ armhålelängd!

Tycker personligen att det är en snyggare längd än axellångt, kan vara lite tråkig längd axellångt även om det är praktiskt.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

jessR
2016-12-05 08:16
#13

Varför inte bara klippa ca 10 cm? Då kommer det fortfarande vara långt och de värsta knutarna borta förhoppningsvis. Kan tänka mig att du sparat länge och jag skulle nog göra det gradvis om jag vore du, se om det trivs i lite kortare. 

Jag klippte mig tidigare i år ca 15 cm och kände att det var så skönt att jag ville klippa 10 cm till och har numera till axlarna men tycker ändå att det var bra att prova lite innan så man känner om det är mot rätt håll eller om du trivs bättre i ditt långa :)

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla” – Platon -

Annons:
Mysan_
2016-12-11 12:39
#14

Oj vilket vackert hår du har, drömhåret ju! 🙂 🌺 Jag tycker du ska göra helt som du känner för 🙂

Upp till toppen
Annons: