Annons:
Etiketterfärgblekningtoning
Läst 1324 ggr
ak1895
2016-10-19 10:16

misslyckas med min hårfärg!

Har försökt blondera mig nu 3 gånger men misslyckas varje gång! Började med att färga en hombre hos frisör (hade bokat för folieslingor men frisören envisades med att göra en hombre) vilket resulterade i i princip ingenting alls, det syntes knappt att man lagt färg i håret. Provade därefter att färga det själv hemma med en nyans som hette "sandy blonde", ungefär den färg jag var ute efter. Då blev håret rödgult, antog att jag låtit färgen sitta för länge (lyckades bleka det någon nyans med hjälp av silverbalsam). Igår provde jag igen och färgade då med nyansen "platina" för att se om den blekte bättre, men icke!! Nu är mitt hår gulrött igen!

Någon som vet varför det blir såhär, om jag gör något fel??? Eller kanske någon som har något tips på hur jag bleker håret bäst??

Annons:
[AnimeV4]
2016-10-19 18:23
#1

Du kanske ska pröva Manic Panics Virgin Snow? Den ska dra ur oönskade toner. Jag har själv inte hunnit pröva den än, men har sett fina resultat på gulorgange toner🙂

Här, längre ner på sidan kan du läsa om den: https://www.manicpanic.com/faqs

mikkan01
2016-11-01 11:43
#2

Har du någon bild på ditt hår hur det ser ut nu och kanske någon länk till vad för färg du är ute efter?

~mikkan

TatsuOni
2016-11-01 11:54
#3

Vad har du för hårfärg från början? Är det mörkt/färgat så går man igenom en röd/orange/gul fas. Det krävs ytterligare blekning för att få det ljusare eller så får du lägga i en färg/toning/pigmentering som motverkar just t ex rött om du bara är intresserad av t ex ljusbrunt/mörkblont.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Berit Ru
2016-11-15 22:00
#4

Jag hade linande situation i våras då jag ville bli blond för sommaren. Blekte tror jag tre gånger: Mood Ultra Blond + Ultra Blond igen + något mer. håret blev inte så ljust ändå. O väldigt gult o guldigt. Jag kom fram till att det måste bero på att mitt hår var hennafärgat innan blekningen, för innan hennan hade jag inte svårblekt hår. Nu har jag gått tillbaka till henna/växtfärger för efter 3 blekningar tätt i följd så fick jag kapa håret i axelhöjd. Mitt råd är att lita på frisörerna när det gäller kemiska hårfärger. Växtfärger är helt ofarliga att använda.

Upp till toppen
Annons: