Annons:
Etiketterfärgblekningtoning
Läst 790 ggr
Rafflan
10/8/16, 3:44 PM

Vilken färg ska jag köpa?

Jag ska färga håret hemma, ska färga blåsvart. Tips vilket märke man ska köpa på hårfärg?

_Har sett när mina kompisar färgat hemma att när dem sköljt ur har färgen fastnat på golvet och badkaret och förstört det, så tänkte att det berodde säkert på att dem köpt billig färg, därför jag vill köpa färg som inte förstör mitt badrum när jag sköljer ur det xD

PS: brukar färga blåsvart, men brukar göra det hos frisören, men blir så dyrt i längden så nu tänkte jag prova hemma även om jag vet att det är bättre att göra det hos frisören ^_^_

Annons:
Zepp
10/8/16, 3:48 PM
#1

Skaffa blått badrum.. problem solved!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

horribleatnames
10/8/16, 4:18 PM
#2

Dom flesta Färger brukar försvinna om man skrubbar på dom eller torkar upp direkt så blir det inga fläckar efter färgen. Iallafall enligt min erfarenhet.

"Hur mycket oftare blir man inte stungen av en ros än bränd av en nässla"
Selma Lagerlöf

http://rangerkotesillustrations.tumblr.com/

Wony
10/8/16, 4:24 PM
#3

Jag brukar se till att spola av golv och väggar med jämna mellanrum, kanske var 30:e sekund eller så,  när jag sköljer ur min färg, då hinner det inte sätta sig.

Zadeira
10/8/16, 5:11 PM
#4

Märket spelar mindre roll, jag har provat lite olika och det som avgör om färgen fastnar i badrummet är hur länge det sitter.

Först, se till att täcka ytorna som golvet, vasken osv eller där du står när du färgar så att eventuella stänk eller droppar inte kommer på själva badrummet.

När du duschar ur färgen så se till att först ha skrubbat ur badkaret/duschen ordentligt med skurmedel. Har märkt att färgen fäste fortare om man har avlagringar eller lite smutsigt badkar/dusch/kakel. För att minska stänk på väggarna brukar jag stå framåtlutad så att håret i princip nuddar golvet i duschen, sköljer ur genom att hålla dushen nära håret och sen sköljer jag där färgen rinner av minst en gång i minuten. Efteråt gör man samma procedur med skurmedel och skrubba ordentligt. Går det inte bort så brukar det slitas bort inom två-tre gångerman dushar eller skurar badrummet.

RoxannaS
10/15/16, 4:59 PM
#5

Oljebaserade färgar har jag märkt att dem inte fastnar. Lätt att tvätta bort med bara vatten. Annars är ett medel som heter VIM super bra att skura med för att få bort eventuella missfärgningar. :) (för golv/badrum osv alltså)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
amandatherese
10/15/16, 8:28 PM
#6

Brukar torka bort direkt så blir det inga fläckar samt skölja ur väldigt nära golvet precis som #4 :)

#5 Måste bara inflika att VIM inte är bra att skrubba med om man har plastmatta eller dylikt då det är typ som slipmedel i man ruggar upp ytan och nästa gång blir det ännu svårare att få bort.

Annons:
RoxannaS
10/15/16, 10:07 PM
#7

#6 Så pass. Visste jag inte. Har dock bara använt de någon enstaka gång på golvet. Blir oftast typ toan / handfat / badkar som blir drabbat. Haha. Men då har jag lärt mig något nytt. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Upp till toppen
Annons: