Annons:
Etiketthårvård
Läst 3998 ggr
Bellie
10/6/16, 6:10 PM

Bra olja som får håret att växa

Har ni några tips på oljor som är bra för håret och som får håret att växa lite. 

(Har redan kokosnötsolja)

😊

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Annons:
[AnimeV4]
10/6/16, 6:13 PM
#1

Jag tror inte att det finns några magiska oljor i den bemärkelsen, utan skulle nog hellre satsa på att massera hårbotten ordentligt när jag tvättar håret.

Annars vet jag inte hur bra detta stämmer: http://elin.damernasvarld.se/2013/05/29/hartips-listar-vitaminer-som-ar-bra-for-haret/

Luisa
10/7/16, 6:43 AM
#2

Jag vet att vissa eteriska oljor så som pepparmint, kan öka blodcirkulationen till huden vilket ger ungefär samma effekt som att massera hårbotten, dvs ökad hårväxt. Men då måste du vara noga med att du köper just eteriska oljor och inte Mineralolja med parfym.

TatsuOni
10/7/16, 2:50 PM
#3

Ett tillägg till #2 är att du måste spä ut eteriska oljor med någon annan Olja t ex kokosolja. Ren eterisk Olja är för stark för huden/hårbotten och kan vara skadlig.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

[AnimeV4]
10/7/16, 9:31 PM
#4

Att äta ingefära hjälper också då det ökar blodcirkulationen!

Bellie
10/8/16, 9:11 PM
#5

Tack för svaren, äter ingefära gör jag redan varje dag, ska testa pepparmyntsolja med kokosolja!

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

[AnimeV4]
10/8/16, 9:41 PM
#6

Lycka till! Glöm inte att uppdatera🙂

Annons:
Luisa
10/9/16, 12:49 AM
#7

#3 alla eteriska oljor måste inte späs ut, vissa är ofarliga att ha i mindre mängder direkt på huden. Dock är det viktigt att kolla upp vad som gäller för den specifika oljan :)

TatsuOni
10/9/16, 11:29 AM
#8

#7 Den typen av eteriska  oljor som TS är ute efter behöver späs ut🙂 Eukalyptus, mint m.m är starka om man köper en riktig eterisk Olja.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Luisa
10/9/16, 11:07 PM
#9

#8 ja just de som är intressanta för henne ur detta avseende behöver spädas ut. Ville bara poängtera att alla inte måste spädas ut nödvändigtvis, utan ibland beror det på hur oljan används :)

Bellie
10/10/16, 4:19 PM
#10

Ska köpa pepparmyntsolja så fort jag kan, uppdaterar i ett annat inlägg sen. Tack för hjälpen allihopa! :)

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

[AnimeV4]
10/10/16, 6:14 PM
#11

Apotea köpte jag min ifrån! Tror dock att de tagit bort exakt den jag köpte. Bra sida med fri frakt.

[Lindis81]
10/12/16, 1:18 PM
#12

Ricin Olja kokos Olja mandel Olja pepparmint Olja o pumpaolja. Bästa e blanda pumpaolja med ricin Olja var 4de dag i hårbotten o lite på längderna ha det Max i 2 timmar helst Över natten. Det hjälper o massera hårbotten 5-10 min varje dag. Tvätta endast håret var 4de dag. Undvik all värmeskydd o färga inte håret. Haft det o det fungerar. o ät hälsosam mat😃

[Lindis81]
10/12/16, 1:19 PM
#13

Både pumpa Olja o pepparmint Olja Öjar blodcirkulation i hårbotten allt finns på Apoteket Annars gougla

Annons:
TatsuOni
10/14/16, 9:08 AM
#14

En varning om ricinolja. För vissa verkar det fungera och andra får utslag i hårbotten och tappar hår. Så testa på egen risk.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Berit Ru
11/15/16, 10:31 PM
#15

Rosmarinolja är välrenomerat som stimulerande i hårbottnen. Ricinolja har jag haft mycket men det har inte varit bra för just mitt hår. Ingen ökad tillväxt, mycket hår lossnar vid urtvätt. Individuellt förstås många gillar det. Men nu kör jag rosmarinolja blandat i mandel- eller olivolja. Masserar botten med det. Kokosolja i längderna. Går o lägger mig. Tvättar på morgonen.

[AnimeV4]
11/15/16, 11:24 PM
#16

#14 Fast det gäller nog lite allt möjligt☝️

tlover
11/16/16, 9:48 AM
#17

Andra eteriska oljor som stimulerar blodcirkulationen förutom pepparmynta och rosmarin är tall, gran och en (vilket doftar bra ihop)

När jag gjorde eget Schampo (dvs när jag använde schampo) brukade jag ha i en blandning av rosmarin, en och tall el gran och det funkar riktigt bra.

Jag har samma doftkombo i min salva som jag gör vilket hjälper enormt med min dåliga blodcirkulation och dessutom så matchade ju doften 🙂

l'm back

TatsuOni
11/16/16, 12:48 PM
#18

#16 Absolut🙂 Just ricinolja är det extra många som har fått extrema reaktioner av. T ex tappat hälften utav håret. Just därför ville jag slänga in en extra varning där🙂


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: