Annons:
Etiketterfärgblekningtoning
Läst 517 ggr
BambisRegnbåge
2016-09-25 17:55

Färga håret?

Hej. Jag har funderat ett tag på nu på att färga håret mörkbrunt, nästan svart. Jag har i nuläget ljusbrunt hår, och har aldrig färgat det förr. Sliter det mycket på håret om man färgar det? Och om man ångrar sig (tror inte jag kommer göra det men i alla fall…), kan man då köpa sån här avfärgning, eller sliter det mycket? Och tonar eller färgar man det mörkbrunt/svart? Hur skulle ni gjort? Och jag antar att det säkraste är att färga hos frisör, hur mycket kostar det? Som ni ser har jag ingen koll alls, så ni får gärna berätta eller ge tips om i vill. Kram!

Annons:
Honestyisdead
2016-09-25 18:00
#1

Färg man köper i vanliga affärer sliter mycket mer än färgen en duktig frisör använder. Vad det kostar varierar. Från 1000kr och uppåt.

Om du är osäker så är det bättre att tona håret.

RoxannaS
2016-09-25 21:30
#2

Nja priset behöver inte landa på 1000kr. Ska du bara mörka ner de kan de kosta från 500kr och uppåt beroende på hur långt hår du har och vart du går. Gå och rådfråga? :) Oftast ingår klippning i det hela också vilket jag tycker är kanon. Toning tvättar du oftast ur de mesta av färgen efter ett visst antal tvättar. Färg är Permanent och måste antingen avfärgas / blekas / växa bort så man får klippa bort de allt eftersom. Så prova tona först och känn efter. Tycker du att de känns bra så kan du gå över till permanent färg senare. Men jag vill minnas de som att toning sägs vara skonsammare. Rekommenderar att använda inpackningar osv och ta hand om håret ordentligt om du börjar färga oavsett toning eller permanent färg. Jag gjorde tabben och bara färgade på. Vilket idag slutar med att jag än så länge fått klippa av 2 - 2 1/2 decimeter och de ser fortfarande ut som en risbuske. Kolla efter vettigt schampoo som inte torkar ur håret. Akta dig för head and shoulders de drar ur färgen ur håret snabbt. :) (Rätta mig om jag Har fel i något)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Honestyisdead
2016-09-25 21:32
#3

I min stad kostar färgning av hår från 100kr och uppåt om du går till riktiga frisörer.

BambisRegnbåge
2016-09-26 16:05
#4

Okej, jag har bestämt mig för att jag ska tona håret. Kanske köper nästa gång jag åker in till stan och fixar det själv hemma, mamma kan hjälpa mig då hon tonar sitt hår själv ibland. Vad bra! Tack för hjälpen. Jag har ganska långt hår, och jag vill ha så långt som möjligt så vill inte att det ska slitas. Jag vet precis hur jag vill att det ska se ut också, min kompis har exakt den hårfärgen. Det verkar ju som toning är det bästa, och det tycker även min mamma. Jag vill inte ha någon utväxt heller, så det är ju bäst i så fall om det mesta försvinner på en gång.

RoxannaS
2016-09-26 17:21
#5

Tänkt på att de troligtvis går åt mer än 1 paket när man har längre än till axlarna och beroende på hur tjockt de är. :) Önskar dig lycka till! :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Elsa
2016-09-27 21:51
#6

På frågan om avfärgning, det har inte slitit något på mitt hår när jag gjort det (4-5 ggr) men däremot så blir det sååå torrt! Sist var kanske 1,5 månad sedan och mitt hår börjar äntligen bli sig självt igen. Jag har dock lockigt hår så mitt hår är "torrt" från grunden, eller vad man ska säga.


Annons:
Honestyisdead
2016-09-27 21:53
#7

#6 Torrt hår är ju tecken på att det slitit på ditt hår.

Elsa
2016-09-27 21:56
#8

#7 Nej, torrt hår och slitet hår är olika saker. 🙂


TatsuOni
2016-09-28 09:00
#9

#6 Mitt hår blev otroligt slitet efter bara en avfärgning när jag använde det.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

RoxannaS
2016-09-28 09:56
#10

#6 Sliter som fasen om man gör det själv


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Honestyisdead
2016-09-28 10:05
#11

#8 Jag ser det som ett tydligt tecken på att det slet på ditt hår. Hade det inte gjort det hade ditt hår mått bra.

Elsa
2016-09-28 12:07
#12

#11 Mitt hår mår bra :) som jag skrev är mitt hår i princip alltid torrt, jag har lockigt hår som behöver mycket fukt. Sen talar jag ju såklart endast från mina erfarenheter, vi har förmodligen olika hårtyper. Ett hår som är slitet kan vara torrt, men ett hår som är torrt måste inte vara slitet.


Upp till toppen
Annons: