Annons:
Etiketterfärgblekningtoning
Läst 997 ggr
Evelinajj
2016-09-24 03:03

Orange/guldigt hår

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag färgade mitt hår brunt/rött för ungefär ett halv år sedan och nu har mitt hår blivit såhär. Mitt hår går alltid tillbaka till den här färgen när jag färgar håret. Vad ska jag göra för att få bort den guld/orange färgen? Ska jag avfärga eller bleka det?

Annons:
Honestyisdead
2016-09-24 06:48
#1

Använder du verkligen verkligen färg och inte toning?

[Devya]
2016-09-24 07:02
#2

Jag har helt samma problem och min frisör blir inte klok på mig. Hon har försökt med allt men färgen vill aldrig hållas i så jag får i princip aldrig en ful utväxt men har däremot problemet att jag alltjämt får blonda slingor efteråt av någon konstig anledning, även om jag därinnan färgade håret mörkbrunt med några rödaktiga slingor.

Jag kan ju säga så att min hårfrisör vill inte längre färga mitt hår för det är slöseri med pengar tycker hon då.

Jag vet inte vad du kan göra åt ditt "problem" precis men jag tycker det är faktiskt ganska läckert och att du inte skulle behöva göra något alls. :)

Evelinajj
2016-09-24 11:25
#3

#2 mitt hår innan var inte i den här färgen det är nu efter jag har färgat det har blivit den här färgen. Om man avfärgar får man tillbaka sin naturliga hårfärg?

Evelinajj
2016-09-24 11:26
#4

#1 japp det var färg

TatsuOni
2016-09-24 12:08
#5

Avfärgning tar inte bara bort den syntetiska färgen. Det finns de som använder avfärgning för att gå från färgat till blont hår. Jag gjorde det för många år sedan.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: