Annons:
Etikettfrisyrer
Läst 800 ggr
[gulapelsin]
2016-09-18 17:35

Jag har förstört mitt hår?

jag är fullt medveten om hur dumt detta var, jag ville testa om jag kunde klippa håret själv och spara in pengar.

Jag har ingen kunskap om att klippa och jag har ingen fingerfärdighet tog bara en vanlig kökssax och satte upp båda sidorna av håret som i en tofs framför halsen/under hakan, såg ett youtubeklipp där en tjej gjorde det och de blev bra. Klippte iaf bort ganska lång bit det blev ojämnt så ville rätta till det lite men som sagt ingen fingerfärdighet. Det ser inte helt förfärligt ut, men ja antagligen väldigt ojämnt och så. Kan man gå till en frisör och be dem rätta till det ojämna så det växer ut rakt så att säga? det gör inget om dem måste klippa bort en bit till de växer ju ut men vill inte bli föör korthårig. kan försöka ta bilder och visa om det skulle vara till någon hjälp. Tack för tips.

Annons:
Herveaux
2016-09-18 17:44
#1

En frisör kan absolut hjälpa till att fixa till ditt hår. 🙂
Om du inte klippt allt för ojämnt så behöver dom nog inte ta så mycket av längden.
Modigt av dig att våga prova att klippa ändå! Kanske frisören kan ge lite tips om du skulle vilja ge dig på det igen.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[gulapelsin]
2016-09-19 13:40
#2

Nä tror inte jag gör det haha var lite för modig/ snarare impulsiv :D

mena asså i min egen mening förutom ojämnheten så ser de ok ut jag tror jag klippte föör långt bara, om jag skulle testa det i framtiden så blir det bara en koort bit. Men tror dem bara kan "rätta" till det, men ska nog i framtiden bara låta frisörer sköta jobbet med mitt hår, är det toppning det kallas om dem rättar till det eller helt enkelt bara och rätta till? blir lite pinsamt för mig att förklara dem är ju så bra på hår 🤐

Herveaux
2016-09-19 14:06
#3

Äsch då, dom har sett så mycket "hemmaklippt" i sina dagar så du ska inte skämmas alls! 🙂
Jag hade nog bara sagt "Jag provade att klippa själv, vilket inte gick så bra, så här är jag! 😃"

Be dom jämna till det, det går säkert som en toppning.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[gulapelsin]
2016-09-23 15:51
#4

uppdatering, har gått till frisören och hon har gjort så det är jämnt nu.

Jag ska tillbaks om en månad och rätta till lite mer för jag vill vara helt säker på att det ska se bra ut 🤪

O nä kommer aldrig klippa själv igen.

Var lite pinsamt dock att svara på alla frågorna hon hade

Herveaux
2016-09-23 16:27
#5

Kan förstå att det var lite pinsamt, men jag kan lova dig att dom har varit med om mycket, mycket värre saker än det du fick visa dem. 🙂

Känns det bättre nu, är du nöjd med håret?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Upp till toppen
Annons: