Annons:
Etiketterfärgblekningtoning
Läst 725 ggr
Panthola
8/21/16, 12:40 PM

Skillnader mellan intensivblondering och blekning?

Jag ska färga håret blått/turkost och köpte igår en intensivblondering från Schwarzkopf (snälla ni, hitta ett mer lättstavat namn plss)

 undrar nu var skillnaden mellan detta och "vanlig" blekning är? Jag har innan blekt mitt hår med Mood ultra intensiv-blekning innan färgning (extrema Färger då) men efter att min mamma hört en skräckhistoria om den blekningen så tänkte jag nu testa en annan och hittade enbart denna från Schwarzkopf (grrr) på mitt Ica. 

Vad är skillnaden? Vad blir bäst när jag ska färga håret turkost/blått?

Bör jag köpa en "vanlig" blekning också (mitt hår är ganska långt) för att motverka eventuella oljor i blonderingen?

SVAR på vanliga frågor angående detta ämne:
*NEJ jag kan inte gå till en frisör och fixa av tre anledningar; 1 jag har inte pengarna, 2 jag vill gärna ha det fixat innan onsdag och 3 jag har färgat håret sedan jag gick i femman (början 2an i gymnasiet på onsdag) och har haft i princip alla Färger förutom grått och vitt. Det är enbart inför blekning/blonderingsprocessen jag behöver råd utav er! :D

*JA jag kommer använda Schwarzkopfs egen blåa och turkosa färg vid färgningen!

Tar emot all hjälp jag kan få! :D

Det är denna blondeirng jag redan köpt och nu undrar hur den skiljer sig mot "vanlig" blekning!

Annons:
Surpan
8/21/16, 5:28 PM
#1

Skillnad brukar vara att blondering har lite fär i sig också, och alltså färgar håret lite samtidigt som det bleks. Ungefär som en vanlig hårfärg fast starkare. Blekning bleker bara.

/Surpan

Upp till toppen
Annons: