Annons:
Etiketterfärgblekningtoning
Läst 1538 ggr
Panthola
8/20/16, 3:03 PM

Färga håret blått/turkost

Jag tänkte färga mitt hår blått/turkost imorgon och undrar nu om jag måste bleka det först? Har både diskmedel oc silverschampo hemma som jag skulle kunna testa med ikväll för at förbereda håret inför färgen imorgon. Det finns tre anledningar till varför jag helst inte vill bleka;

1. Jag har sår i hårbotten, gör skitont att bleka då, men färg gör inte lika ont, speciellt inte eftersom de blåa färgerna endast är toning

2. Man måste ju ha borstat håret innan man färgar, så färgen blir jämn, och mitt hår är så långt och så kaosigt att det är svårt at borsta ut det om jag blekt det och inte använt Balsam!

3. Mitt hår har varit ganska trassligt osv och jag vill inte att det ska bli så igen av blekningen  :(

Annons:
Lia
8/20/16, 3:06 PM
#1

Det är inte bra att färga heller med sår. Bättre att du väntar lite. Vill du att det fäster någorlunda måste du nog tyvärr bleka. Men du kommer behöva färga om rätt ofta ändå. Använd Balsam efter blekning och vänta en dag innan färgning i så fall. Men ja, blekning sabbar ofta håret, så om du inte vill bleka kan det gå att färga ändå. Men det beror såklart på hur ljust du redan har och hur länge du vill att det håller.

Panthola
8/20/16, 3:07 PM
#2

#1 men har diskmedel/silverschampo bra effekt på håret så att det iallafall sitter lite bättre?

Panthola
8/20/16, 3:08 PM
#3

och kan jag kanske bleka bara längderna?

Panthola
8/20/16, 3:12 PM
#4

det borde ju gå att enbart bleka längderna

Lojs
8/20/16, 3:13 PM
#5

Du kan ju bleka/färga bara längderna så slipper du göra illa hårbotten.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Panthola
8/20/16, 3:14 PM
#6

#5 då borde det också gå lättare att borsta håret inför färgningen!

Annons:
Zachis
8/20/16, 3:15 PM
Panthola
8/20/16, 3:17 PM
#8

#7 typ ljusröd-blond

Lia
8/20/16, 3:19 PM
#9

Jag tvivlar på att silverschampo skulle hjälpa (eller diskmedel), och färgen du har nu kan också vara svår att maskera. Men om du endast vill ha färgen i längderna så kan du ju bleka där.

Lojs
8/20/16, 3:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

#Det borde det, men jag vet inte. Jag bleker och tonar bara topparna och de är ett enda trassel efter blekningen, jag brukar inte bråka med håret och borsta det efter blekningen, utan jag tar toningen direkt utan att reda ut håret mellan. Toningen brukar hjälpa till så att det blir lätt att reda ut håret med fingrarna. Jag avslutar med rejält med snällt Balsam  efter jag sköljt ur toningen. Först "tvättar" jag med balsamet och sköljer ur, sedan tar jag Balsam en gång till och låter det sitta en stund. 

För min del är fördelen med att färga bara topparna att om för många blekningar  till slut förstör håret alldeles så kan jag bara klippa bort det blekta.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Panthola
8/20/16, 3:25 PM
#11

#10 För mig har det innan blivit sjukt ojämnt med färg om jag bara låtit håret vara kaos efter blekning. Har dock inte testat att reda ut det innan så vet ju inte om det är bättre heh

Lojs
8/20/16, 6:00 PM
#12

#11 Kan tänka mig det, eftersom jag bara färgar topparna så är det ganska lätt att totaldränka dem i färg och inte missa. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Panthola
8/20/16, 6:44 PM
#13

#12 aha jo

Har iallafall köp blondering nu så får hoppas på det bästa!

Annons:
Panthola
8/21/16, 11:50 AM
#14

funkar blondering bra också? eller ska jag he i en paket blekning också för att motverka de eventuella oljorna i blonderingen?

Upp till toppen
Annons: