Annons:
Etiketterfärgblekningtoning
Läst 1794 ggr
hannza1
2016-08-15 11:45

Toning vart?

Hej! Jag har blekt lite slingor i mitt hår för att nå min naturliga ljusblonda hårfärg, trött på ljus utväxt. Självklart blev mitt hår orange/gult men la i moods ljus askblond så det blev representabelt. Har nu halvt googlat ihjäl mig efter hur jag får håret mer askigt, utan framgång. Mitt hår går mer åt det röd/ljusbruna hållet med lite gult som är nedtonat i slingorna. Varken violett eller blått silverschampo hjälper. Lång historia kort så provade jag att bleka mina toppar för ett tag sedan för att sen lägga i direktions silver. Blev absolut ingen skillnad. Dessa toppar är nu avklippta men min fråga är då vad jag ska göra? Directions biter alltså inte på mitt hår, kan jag förvänta mig samma resultat för manic panic? Finns det andra toningar som kan hjälpa till att få håret mer askigt? Ska jag använda mig av lila eller blått pigment? Eller finns det färdiga toningar i askfärg? Vill inte färga utan bara nyansera lite, gör inget om det behöver underhållas. Kör BM så färgen ska helst vara godkänd alternativt inte rinna av så fort jag tar mitt sistaschampo vid nästa tvätt. Har fått en känsla av att denna fråga är lika lätt att svara på som "hur långt är ett snöre?" Men värt ett försök. Tack på förhand!

Annons:
hannza1
2016-08-15 11:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Värt att tillägga så har mitt hår alltid velat dra åt röd/koppar även när jag färgade håret kallt brunt både hemma och frisör. Här är en bild på hur jag ser ut i två olika ljus. Detta är alltså samma tuss hår men vid fönster / inte vid fönster.

Surpan
2016-08-17 14:05
#2

Hm. Det kan vara så att det är just silver som inte biter i ditt hår. Om du använder någon annan nyans kanske det syns mycket mer. Nyanserna är olika mörka, vilket ger olika koncentration av pigment. Det betyder inte heller att manic panic inte funkar. Jag hade lekt runt med lite olika nyanser för att få en kallare ton, men skölj ur dom fort så du inte får blått hår. :)

/Surpan

[rumelle]
2016-08-17 18:02
#3

Ditt hår är troligen för mörkt för att lila/blåa pigment ska kunna göra någon skillnad.

Upp till toppen
Annons: