Annons:
Etiketttips-råd
Läst 1366 ggr
Frilin
6/30/16, 11:42 AM

Få ur röda pigment ur håret

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag har läst runt på många olika forum om problemen med att få ur röda pigment ur håret. Jag har ingen möjlighet att besöka en frisör då alla frisörer är uppbokade fram tills mitten av augusti. Och jag behöver få hjälp med detta snarast möjligt och tänkte därför vända mig till er. :) Jag har tonat mitt hår koppar det senaste året, med intensivtoning, hos frisör. Samt lagt i färgbomber någon gång varannan månad ungefär. Har dock inte permanentfärgat det på flera år. Trots att jag använt Head and Shoulders kontinuerligt under flera månader så släpper inte de röda pigmenten. Jag har den senaste veckan börjat ha i hårinpackning i flera timmar åt gången men ser ändå ingen skillnad efteråt. Nu har jag beställt hem djuprengörande Schampo, extra vårdande hårinpackning och återfuktande Balsam för att försöka dra ur färgen så mycket som möjligt. Sedan har jag även beställt hem Gazette Colour Mask Anthracite med extremt askiga pigment för att försöka tona ner det röda. I och med att toningen är mörkare än min riktiga hårfärg (som syns på bild) så förväntar jag mig inte att det ska bli som min riktiga färg. För det behövs ju blondering/avfärgning. Men mitt mål just nu är inte att få samma ljushet på håret som på utväxten, utan huvudsakligen att få samma färgnyans, cirka. Alltså askfärgat. Är det någon som använt Gazette tidigare och har erfarenhet? Bör jag blanda ut det med Balsam första gången så att det inte blir så mörkt? Har ni andra tips på hur man kan få ur röda pigment ur håret? Jag vill ju givetvis få så nära min egen färg som möjligt, tips mottages tacksamt :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: