Annons:
Etiketttips-råd
Läst 1179 ggr
RoxannaS
5/31/16, 12:13 PM

Kortare frisyr för att få bort slitet hår

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste erkänna att jag vanvårdat mitt hår ganska ordentligt. Men har nu insett att de är för slitet för att kunna göra något med det. Går inte ens att lägga i en toning och få den att fästa. Sitter och funderar på att gå ner till frisören och försöka klippa så jag får bort så mycket slitet som möjligt. Men har så svårt för de där med frisyrer och är rädd för att klippa för kort även om de växer ut igen. Så jag tänkte fråga lite vad ni har för tips och vad jag skulle kunna passa i medan jag försöker få håret friskt igen? Nu går de liksom inte ens att tvätta håret utan att de ser flottigt och oljigt ut direkt när det torkat. :( Och hur ska jag kunna få de livligt igen? Nu är de liksom torrt och spretigt typ. :/


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
[Tibonnanj]
5/31/16, 5:53 PM
#1

Inpackning med kokosolja.

Förr tvättade jag håret med bikarbonat utspätt med vatten och Efterskölj med äppelcidervinäger. Blev lat efter något år och började höfta med måtten på bikarbonaten och det slutade med att håret va helt urlakat på allt typ. Det va riktigt tråkigt, inte så slitet med kluvna toppar och sånt men totalt glanslöst och riktigt torrt. Jag började sova med kokosolja i håret ca 1 gång i veckan och efter bara någon månad var det glansigt och hade jättebra kvalitet. Kör med det fortfarande och jag har aldrig sett en enda kluven topp eller brutet strå trotts blonderade längder och knappt 2 klippningar om året.

RoxannaS
5/31/16, 6:08 PM
#2

Ah, hur gör man då? Smetar man bara in de i hårbotten och låter de vara? Eller ska man tvätta ur de?


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Tibonnanj]
5/31/16, 6:24 PM
#3

Kokosolja får håret att se nästan blött ut, så har du  i mycket så vill du tvätta ur det innan du går ut. Men man kan ha det som en vanlig hårolja och bara krama in lite i topparna också :)

Jag smetade bara in det.

[Tibonnanj]
5/31/16, 6:26 PM
#4

Det ska vara kallpressad ekologisk kokosolja. Inte den sorten man köper i kyldisken i en silvrig förpackning.

Det är ganska dyrt kilopris men den räcker jättelänge för mig och vi har nästan lika långt hår.

RoxannaS
5/31/16, 6:34 PM
#5

Okej :) får prova de :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Surpan
6/2/16, 4:57 PM
#6

Du kan inte ha fått en build up i håret? Låter nästan så när du säger att det är fett även efter tvätt och att det är spretigt… Har du testat att göra en djuprengöring?

/Surpan

Annons:
RoxannaS
6/2/16, 7:21 PM
#7

Vad innebär det?


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Surpan
6/7/16, 2:18 PM
#8

Tvätta igenom håret med ett så kallat sista-schampo, en eller flera gånger för att få bort beläggningar. Schampot ska vara fritt från silikon och Mineralolja men innehålla SLS. :)

/Surpan

RoxannaS
6/7/16, 3:05 PM
#9

Vad är sls då? Står de på flaskan?


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
SimoneNA
6/8/16, 10:26 AM
#10

Sls betyder sodium laureth sulfate och finns i de flesta vanliga schampon. Det är väldigt uttorkande. Det finns listor om du söker på sls-fria schampon som du kan använda efter sista tvätten. :)

RoxannaS
6/8/16, 12:53 PM
#11

Okej får prova! Tack snälla :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
RoxannaS
6/8/16, 2:35 PM
#12

Men jag funderar ändå på att korta av håret. Har ni några tips på någon frisyr jag skulle kunna passa i? :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[masken123]
6/15/16, 11:05 AM
#13

Vill du ha en "pojkfrisyr" (eller pixie cut som jag fördrar att kalla dem) eller en lite längre frisyr? Jag tycker att du skulle passa i en ganska kort page kanske? Du har ju ganska tjockt hår, så det kan bli fint!

Annons:
RoxannaS
6/15/16, 12:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Har redan klippt mig. :) har ganska tjockt. Men de har blivit uttunnat på min begäran. Och sen är de så slitet. Fick någon kur med något medel av frisören jag ska prova. Samt schampoo och conditioner så får vi se vad de blir av det hela.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Upp till toppen
Annons: