Annons:
Etiketthårvård
Läst 942 ggr
[Lollo 97]
2016-05-27 19:02

Slitet hår

Hej

Mitt hår blir slitet otroligt fort. Klipper mig 2-6 cm varannan månad, men efter ca två veckor så har håret börjat klyva sig, äta upp sig osv igen, även om frisören klippt bort det mesta av det slitna håret. Duschar 3-4 ggr vecka för att mitt hår blir så enormt fett pga eksem i hårbotten.  Blir så himla svårborstat när det är slitet hela tiden och trasslar sig, så har funderat ett tag på att klippa mig kort.

Efter jag klippte mig senaste gången har håret blivit lite bättre, men är slitet. Så ska klippa mig snart igen. Men har ni några tips på att få håret mindre slitet och torrt?

Annons:
Zepp
2016-05-27 19:55
#1

Vitaminer/mineraler.. äter du en fullvärdig kost?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Elliiez
2016-05-27 20:11
#2

Vad an använder du för produkter? Plattar eller fönar du varje dag? Mitt tips som alltid är Balsammetoden. Jag fick själv dålig kvalité på håret i ett år tills jag klippte kort och började med BM och sen dess har det mått bra. Kokosolja i topparna är bra också.

[Lollo 97]
2016-05-27 20:23
#3

Använder ingen värme på mitt hår och har aldrig färgat det. Ska ta och testa Balsammetoden igen och se om det hjälper, ska testa kokosolja också. Hur lång tid ska man hålla på innan man börja se verkan?

[Tibonnanj]
2016-05-29 19:47
#4

Jag använder kokosolja och mitt hår har aldrig kluvna toppar. Jag har i det minst en timme innan jag duschar men oftast över natten, med en handduk på kudden. Gör man det en gång i veckan eller varannan vecka så räcker det :)

frejaspluto
2016-05-29 22:14
#5

#4, Haha det har jag med! Har aldrig kluvna toppar heller! Kokosolja perfekt! Eller Henna inpackning!

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

tlover
2016-05-30 23:25
#6

Vad använder du för kammar, borstar hårklämmor etc?

Vilken/vilka frisyrer har du? (om utsläppt vilken längd har du?)

Använder du mössa på vintern och något form av skydd mot solen på sommaren?

Om jag skulle vara du så skulle jag försöka hitta en tvättmetod som gör att du inte behöver duscha så ofta, det kan torka ut håret så mycket att det slits. Särskilt om du använder Schampo i längderna.

l'm back

Annons:
[Lollo 97]
2016-05-31 18:26
#7

#6 Använder svinborste (inte äkta), inte hårklämmor eller så. Använder inte snoddar med metall på. Har utsläppt oftast också förutom när jag är ute med djuren och jag sover med fläta. Skulle tro mitt hår är ca 40 cm långt, kanske 50 cm.

Använder mössa på vintern men har inget skydd för håret på sommaren. Använder inte schampoo i längderna utan endast vid rötterna där fettet blir.

Har prövat olika tvättmetoder, schampoon etc. Men inget hjälper. Håret blir nästan "klumpigt" i hårbottnen för att det är så fett :/

Upp till toppen
Annons: