Annons:
Etiketttips-råd
Läst 1365 ggr
tlover
5/16/16, 11:54 AM

Vad kan jag göra med håret?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min dotter roar sig jämt med att slita i mitt hår. Det leder till att jag har fått kort hår i nacken, kring öronen och i pannan och jag börjar bli less på hur det ser ut. Vad kan jag göra för att det ska se vettigt ut? Jag vill inte klippa mig annat än möjligen lugg.

l'm back

Annons:
[Devya]
5/16/16, 11:58 AM
#1

Om du inte är villig att klippa så vet jag faktiskt inte vad du kan göra.

Försök sätt upp håret så att din unge inte drar i håret? Jag antar att din unge är en bebis och därför inte förstår bättre? :)

Annars får du väl bara stå ut och vänta tills hon blir så pass gammal att hon förstår att man inte får göra på det viset.

tlover
5/16/16, 12:03 PM
#2

Håret är alltid uppsatt kring henne och dessutom så har jag oftast sjal för att skydda håret men dom små händerna når överallt (ja hon är så ung att hon inte förstår)

l'm back

frejaspluto
5/16/16, 1:33 PM
#3

Är du less på håret, färgen på håret? Jag tycker att du ska få mer lyster i håret , har du långt hår? Jag har ned till rumpan. Det behöver inte vara ljusare eller slingor. Ditt hår ser ser lite tråkig ut , allstå ingen liv i håret 😊, den behöver få mer kärlek. Klipp topparna och färga det mer i din egen färg eller klippa i tapp, du verkar ha runt ansikte ( fylliga kinder) tapp är snyggt! kort ,kort då ser du rundare ut i ansiktet ut. Tycker jag endel som jag känner dom har klippt från långt till kort o h dom såg bara rundare ut i ansiktet, tycker jag dock.. Känner inte dig, ser inte direkt framifrån.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

tlover
5/16/16, 2:30 PM
#4

#3 det var meningen att man inte skulle känna igen mig, jag lägger inte ut bilder på mig själv på nätet där man kan se ansiktet. Jag vill som sagt inte klippa, håret når ner till mitt på låren och det har tagit tid att nå dit. Färga vill jag inte heller men jag tror inte att det hjälper med utväxten eller vad man kan kalla det. Bilden visar håret när det är uppsatt kan det vara värt att nämna.

l'm back

tlover
5/16/16, 2:34 PM
#5

Kan vara värt att nämna att jag tvättar med WO så eventuella tips om produkter måste vara vattenlösliga

l'm back

[Rhodugune]
5/16/16, 7:35 PM
#6

Om jag var du så skulle jag försöka hitta ett sätt att skydda det från henne tills hon blivit större och det växt ut, kan inte komma på något annat du kan göra såvida du inte vill klippa lugg? 

Kanske någon typ av sjalett?
Det finns en uppsjö av dem i olika stilar, jag googlade hair scarf och fick upp en massa inspirerande bilder, funderar på att skaffa en eller två själv för att det var så snyggt. :)

Annons:
tlover
5/16/16, 8:23 PM
#7

#6 Bär sjal i princip varje dag men ändå kommer hon åt håret, det enda sättet att dölja håret ännu mer skulle väl vara en hijab eller liknande men då jag definitivt inte är muslim känns det fel.

Lugg skulle jag kunna tänka mig, jag funderar på att försöka hitta en vettig frisör och fråga om det går att fixa nån lugg och ev raka bort fjunet som blir i nacken (det blir inte så jättemycket vad jag sett), vissa rakar ju bort fjunet man har i nacken ändå (tex jag gör det på min man då jag klipper hans hår).

Problemet blir då att hitta en vettig frisör, dom växer ju tyvärr inte på träd. När dom ser mina fairytale ends så kommer dom tex att påstå att mitt hår är slitet.

l'm back

frejaspluto
5/16/16, 8:42 PM
#8

Du tar det så ordagrant , jag tog det som en visuell mening. Att man inte ser ditt ansikte.jag toppar mina varje kvartal . Jättefint hår , tjockt .

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

tlover
5/16/16, 8:44 PM
#9

#8 Jag toppar inte mer än Microtrimming och S&D. Jag gillar mina fairytale ends och dom försvinner ju om man toppar.

l'm back

frejaspluto
5/16/16, 8:50 PM
#10

Hihi, jag med! Du har bra smak tlover. Färga det med Henna? Så får du naturlig lyster , jag brukar köpa hårolja, så håret lägger sig naturligt ,även bara i uppsatt knut.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

DiamondIce
5/26/16, 3:20 PM
#11

När jag och min syster var små så satte mamma upp håret med hårspännen och tog på en sjal eller ett tjockt hårband över, kan det vara något? Nu sa du ju att du redan använder sjal, men att förstärka med hårspännen/hårnålar kanske håller håret utom räckhåll lite mer?

Om du inte vill klippa av så mycket på håret kanske en snedlugg kan vara något för dig? 🙂 Sen tror jag att vad du än gör med håret kan det vara värt att vänta med tills dottern slutar leka med det, så du slipper lägga pengar på en frisyr som hon rycker sönder igen?

tlover
5/26/16, 3:27 PM
#12

#11 Jag tror inte hårklämmor hjälper mer på sättet jag har det i sjal.

Jag funderar på lugg men kanske något sånt här. Snelugg hade jag för ett tag sen och jag vet inte om jag gillade det (eller jag gillade det lite men funderar ändå på något som i länken).

Problemet är att jag vill ha något gjort nu, annars kommer jag nog snagga mig i frustration och det kommer jag bara att ångra.

Jag är less på att se skabbig ut

l'm back

DiamondIce
5/26/16, 10:32 PM
#13

Luggen i länken ser jättefin ut, tror att nästan alla skulle se bra ut i en sån 🙂 Kommer se fin ut när den växer ut också, efter som den är lite mjukare i formen!

Annons:
tlover
5/26/16, 10:34 PM
#14

#13 Det var det jag tänkte att den borde funka bra då det växer ut. Jag tror den funkar med "stor del lugg" också om det blir nödvändigt för att det ska se vettigt ut.

l'm back

tlover
6/6/16, 5:42 PM
#15

Det blev lugg och det ser mycket bättre ut, utväxten av det som dottern slitit av flyter liksom ihop med luggen, det är bara det i nacken kvar men det är inte lika akut

l'm back

DiamondIce
6/6/16, 7:00 PM
#16

Vad skönt! 🙂

Surpan
6/7/16, 2:21 PM
#17

Jag satt och tänkte på dig här på jobbet tlover, kan det inte vara så att det är håravfall efter förlossningen som sedan börjat växa ut? Det är ju väldigt vanligt att man tappar mindre hår under graviditeten och sedan faller allt av i ett svep tiden efter förlossningen. Jag tänkte att dottern kanske är oskyldig?

/Surpan

tlover
6/7/16, 3:40 PM
#18

#17 Möjligen delvis, men jag märkte inte av något håravfall efter graviditeten. Men jag vet att dottern är skyldig då hon ofta efter att hon gosat med mig har nävarna fylla med hår som hon dragit ut (jag har känt att hon dragit ut det alltså).

l'm back

tlover
6/7/16, 3:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Förresten såhär blev luggen

l'm back

Surpan
6/8/16, 7:47 AM
#20

Okej ja då förstår jag. :) Snyggt blev det i alla fall!

/Surpan

Annons:
[Tuulikki]
6/13/16, 5:15 AM
#21

Skitsnyggt! Tycker det är så fint med lugg + glasögon

[Rhodugune]
6/13/16, 10:34 AM
#22

#19 Vad bra det blev, ser så fint ut. 👍

Upp till toppen
Annons: