Annons:
Etikettprodukter
Läst 776 ggr
[Zachapacka]
2016-04-23 09:42

Schampo med sodium coco-sulfate

Hejsan

Jag har använt Body Shops Rainforest schampo i nästan ett år nu tror jag och jag är väldigt nöjd. Däremot är det så extremt dyrt, och just nu har jag inte råd att betala 110 kr för 250ml Schampo så jag började se mig omkring för andra alternativ. 

Jag gick in på bodystore.com där jag hittade massa schampon som de säger är "sulfat fria", men så innehåller de "sodium coco-sulfate".

Vad innebär det egentligen? Vad jag förstår så är de något extrakt från kokosnöten. Är de lika uttorkande som vanliga Sulfater?

Dessutom, är det någon som har erfarenhet av schampon från Urtekram? Typ detta Schampo? Jag skulle gärna köpa ett delvis ekologiskt Schampo tillexempel pga, bimassdöden.

Annons:
[AnimeV4]
2016-04-24 20:53
#1

I Faith in Nature's produkter finns det en mild sulfat som är godkänt. Kanske är samma här?

Urtekram lavendel tycker jag inte luktar alls gott (balsamet), men min sambo tycker det. Gillar märket annars, men funkar tyvärr inte på mig! Nettleschampot (brännässla) luktar gott, tycker jag.

[Zachapacka]
2016-04-24 22:12
#2

A tack så mycket :). Personligen bryr jag mig dock inte så mycket om doft utan mer vad som händer med håret . Fast äckligt vill man ju inte att de ska lukta

[AnimeV4]
2016-04-24 23:22
#3

Du får prova dig fram i djungeln, helt enkelt. Faith in Nature har massor av goda dofter och man vill ju nästan pröva alla, haha!😃

Har du prövat att googla "balsammetoden + sulfaten"? Det brukar komma upp bloggar och annat, men vissa är väldigt bra.

Upp till toppen
Annons: