Annons:
Etiketttips-råd
Läst 805 ggr
[Kakan23]
2016-02-09 11:39

Torrt o fnösigt hår

Nu sen jag blekt sönder mitt älskade hår så är de extremt fnösigt o torrt o hur kan jag enklast rädda mitt hår igen ? Samt att jag ska färga det svart igen o sätta i rött i lugg kommer mitt hår klara det ? För jag vill se bra ut till min praktik om några veckor här o jag saknar mitt färgade hår för nu ser det ut som vet inte vad hm kanske skatbo o det är hemskt. För när jag färgade med MOOD mådde mitt hår prima.

Annons:
[Kakan23]
2016-02-09 11:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här är mitt hår just nu

[Kakan23]
2016-02-09 11:41
#2

Samt ska även använda platt tång då jag har självlockigt som ni ser ska få en på torsdag :D av min snälla Syo

Zadeira
2016-02-09 11:42
#3

Jag rekommenderar inte att du använder plattång på ett redan slitet och skadat hår.

VildaVittra
2016-02-09 12:04
#4

Har håret gått av, som det ser ut som det har gjort på bilden, så skulle jag klippa/trimma ner håret och börja från början, för det kommer aldrig bli bra vad du än gör. Du får starta ett mode med sjaletter osv i olika draperingar. 🙂

Det växer snart ut igen.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

IceTee
2016-02-09 12:15
#5

Hår är död vävnad och kan inte lagas, men för att hjälpa det så mycket som möjligt bör du klippa bort det värsta. Skadat hår brukar även tycka om proteiner, så försök hitta produkter med proteiner i. Se till att ha inpackning 1-2 gånger i veckan, gärna något för skadat hår. Fundera på att börja med Balsammetoden eller i alla fall sulfatfritt Schampo. Det är lite mer jobb med vilka produkter man kan använda men håret mår mycket bättre av det!

Låt bli att platta det också. Istället för att färga håret kan du prova att göra en toning, det är mycket skonsammare.

Medarbetare på Skor iFokus

[Kakan23]
2016-02-09 16:22
#6

Hm ångar nu att jag ens byte färg att jag inte kunde hålla mig till svart :( Har kämpat för mitt älskade hår

Annons:
Upp till toppen
Annons: