Annons:
Etiketterfärgblekningtoning
Läst 787 ggr
moa.bostrom
2/9/16, 10:33 AM

Rätt nyans

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Tänkte göra en toning nu i veckan. Är nöjd med hur mörkt det är och vill absolut inte ha det mörkare - men det drar emot väldigt röda varma toner medan jag vill skulle vilja ha kalla. 

Vad skulle ni rekommendera för hårfärgs toning? Skulle en kall mörkblond ge mig mer resultatet jag vill ha (och enbart ändra nyanserna)?  För har upplevt tidigare att om man tar mellan/mörkbrun så blir det ofta för mörkt när man redan har mörkt innan. Vad är era erfarenheter och vad tror ni skulle vara bäst? 

Bifogar bild (en från nu med sämre ljus och en från tidigare) dock är de en aning missvisande.

Annons:
NeverToLate
2/12/16, 3:57 PM
#1

Du tror inte silvershampoo skulle kunna funka? Det brukar ge håret en kallare ton utan att man behöver tona eller bleka då det neutraliserar de varmare tonerna man har i håret.  Tänkte då slipper du tona. Vet att men mest använder silvershampoo på blonda hår, men det funkar bra på mörkare med.

moa.bostrom
2/14/16, 9:36 PM
#2

#1 , redan tonat nu och det vart över förväntan bra resultat :)

angående silverschampo så har jag prövat det tidigare (och använder det fortfarande stundvis), men jag är väldigt rödhårig naturligt och därför upplever jag att det inte funkar så bra som jag vill.  Så det gör en mindre skillnad, men när man är så röd som jag är det svårare! Sen går jag på Balsam metoden, därav har jag valt att avstå från Schampo, och vill undvika det så mycket som möjligt. Men förstår din tanke :)

Upp till toppen
Annons: