Annons:
Etiketterfärgblekningtoning
Läst 1016 ggr
[Kakan23]
2016-02-07 07:01

Färga rosa till svart

Jag verkligen älskar mitt rosa hår men efter tjat från fröknar samt snack med Syo på min skola då det snart är praktik så kräver dom att jsg ska färga mitt hår svart igen.Då kommer jag låta de korta vara rosa o det övriga svart men då kommer min fråga ! Kommer jsg behöva bleka det engång eller bara lägga på svart igen ? För nu är det inte knall rosa utan rosa och lite röd pga blekt ner de svarta och är första gången jag ska gå över till tråkig svart från extrem färg

Annons:
Lia
2016-02-07 07:43
#1

Hur gammal är du? Tycker inte att de kan kräva något sådant. Du ska ju inte ta anställning, bara praktisera. Vill du färga rosa igen efter svart blir det mycket svårt och onödigt om du inte vill färga svart. Vill du däremot det behöver du nog inte bleka innan du färgar. Men jag hade tänkt extra noga innan jag gjorde det om jag var du. Jag skulle själv aldrig ge upp mitt gröna hår för en praktikplats.

[Kakan23]
2016-02-07 08:43
#2

19 o myndig nä men lärare samt Syo tjatar hål i huvudet på mig pga ska inte ha rosa o min mentor säger naturligt är bäst o ska bara bleka nu idag pga så får dom se hur o snygg jag blir. O ska sjävklart färga rosa efter igen o nu ska jag behålla min kortsida rosa. Dom ska få IGEN PGA DE DOM SA men då ska jag färga mitt hår med två tubbar rosa efter varandra den 18 denna månad då pengar finns. Vet men min skola är så tyvärr att man ska se så kallad normal ut o då inte rosa. Dom sa att du ser inte snygg ut o du kommer inte locka kunder in i butiken på båda ställena du ska vara PGA DIN UDDA HÅRFÄRG. Men jag älskar mitt rosa/ röda hår. Då de är rosa nere i topparna typ ;). Jag får inte ens ha slitna jeans

amandatherese
2016-02-07 09:13
#3

Jag blir faktiskt arg över vad du skriver att dem säger till dig! Man kan se proper ut även om man har rosa hår, jag har jobbat både i service och inom vården och har inte haft några som helst problem på jobbet. Om folket som ska handla har fördomar och väljer att inte gå in är det deras problem Du får ju välja själv hur du vill göra men jag hade aldrig bytt hårfärg oå grund utav att någon annan sagt det, både extremfärger och piercings/tatueringar är mycket mer accepterat idag än för x antal år sedan :)

Thotis90
2016-02-07 10:04
#4

Du ska inte göra någonting som inte känns bra för dig. De kan inte kräva någonting om ditt utseende. Du har rätt att se ut precis hur du vill! Vill du ha kvar ditt rosa hår så har du kvar ditt rosa hår. Punkt. Alla har olika definitioner av vad som är normalt och jag tycker att man ska våga vara sig själv. Mitt motto är varför passa in när man kan sticka ut? Vore det inte himla tråkigt om alla gjorde likadant och såg likadana ut? Var dig själv oavsett vad någon annan säger! DU ska vara nöjd med dig själv.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

[Kakan23]
2016-02-07 11:17
#5

Håller med era åsikter <3 Nu bleker jag ner det också pga färga extrem blå

[Tilde]
2016-02-13 00:31
#6

Jag har precis färgat håret lilarosa och jag är vuxen och har jobb. 🤐 haha

Annons:
[rumelle]
2016-02-13 12:00
#7

Jag är också vuxen med jobb, har rosa och lila hår med en sidecut. 😛

[Kakan23]
2016-02-15 13:47
#8

Snyggt <3 Get upp tanken o kör nu rött hår o trivs super bra i den färgen så kommer nu framhäva hur udda jag är på andra sätt tex köra slitna jeans o sådant det kan ingen ta i från mig <3

Cordata
2016-02-15 18:07
#9

I värsta fall kan du ju slänga på dig en peruk ;)

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

[ellenhellstrom]
2016-02-16 13:46
#10

Men usch va tråkigt. Att man inte ska få se ut hur man vill… Färga tillbaka sen och visa att du visst kan få jobb.

[H1Z1]
2016-02-16 17:44
#11

Jobbade som timvikarie i höstas, grått hår med maghenta och så är jag ju tatuerad.. aldrig känt mig så hatad av vuxna människor  någonsin, vissa låtsades att jag inte fanns och läraren jag var med frågade flera gånger - Dem har väl kollat upp ditt brottsregister med tanke på att du ska låsa dörrarna efter fem? Frågade också hela tiden om jag rökte etc. (Är 25 år och aldrig tagit ett bloss så sug på den -.-)
Kvittade vad jag gjorde så hade hon något att påpeka. :( Jag kom ju dit just  när det var rast så jag hade ju jacka och mössa som döljde håret bland annat och då var jag ju acceptabel och gav mig komplimanger för min ögon etc men när vi kom in och jag klädde av mig ytterkläderna var det som hon såg ett spöke, hatar det stället. Barnen tycker ju om mig och vissa var fascinerade och andra inte. Nu pluggar tyska jag då jag vill bli språklärare så det är ju skönt att timvikarie dagarna är över <3 Men alla kommer ju tyvärr alltid ha åsikter om skit saker :(
Skulle aldrig fått för mig och byta och det dem gör och ber dig att du ska göra? Dem kan slänga sig i väggen. USCH!

[Kakan23]
2016-02-16 20:38
#12

Jag älskar udda Färger o slitna jeans o boots eller convers på sommaren :) Alla mina kortbyxor är slitna med o trivs i den stilen med även udda hår älskar att sticka ut <3. Jag kommer alltid ses som den udda okså pga hur jag är som person tex svårt med att ha vänner i min ålder för omogna o har äldre sambo som är 27 år. Hatar att vara en i mängden o får udda kommentarer när jag har tex udda Percing smycke i min ända Percing o jag röker ja klagomål på det av lärare ur sluta syfte men jag vill sticka ut o röka o är mydig o helt normal för det men. Enligt lärare ska man inte sticka ut eller röka men jag bestämmer själv hm hm

[Kakan23]
2016-02-16 20:40
#13

Sen vet dom inte grunden till att jag älskar att sticka ut eller röka för den delen :(

Annons:
[Tilde]
2016-02-20 12:41
#14

Men va… Jag får bara komplimanger för mitt rosalila hår! Av vuxna då alltså, kollegor eller folk på bussen, gatan, osv. Har faktiskt aldrig haft någon som tittat snett på mig förutom min mamma. 😂 Min chef sa t.om. att hon önskade att hon vågade färga håret i en ovanlig färg.

[Kakan23]
2016-02-20 13:25
#15

Aha kul :) Nu när jag har kort så blir det att alla Färger syns o det blir snyggt :)

tötenöten
2016-02-20 17:37
#16

Har alltid bara fått komplimanger från jobb, skola och vänner. Var i början lite rädd för att jag hade en väldigt konservativ lärare som skulle ge mig betyg i 4 ämnen, men när jag kom med mitt regnbågsfärgade hår så gav hon mig en ordentlig kommentar och allt fortsatte på som vanligt.

Av erfarenhet tycker jag att butiker i allmänhet är väldigt accepterande av utseendet, de gillar att ha lite variation. Låt bara ditt hår vara som det är, ingen anledning att bleka bort det blåa eller rosa!

Jag hade schockblått hår när jag jobbade på handikapps-boende och alla var bara mest fascinerad :) Dina lärare kan inte säga åt dig annat än att inte vara naken på skolan ;)

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

[Kakan23]
2016-02-21 02:12
#17

Vet men min skola dömmer dom som inte är så vanligt tråk svensk o jag älskar att mixtra med mitt hår med udda söta Färger tex nu har jag lagt i blå över rött o det blir som en rengnbåge på vissa ställen bak i nacken o älskar just extremt igentligen. O bleka har jag gjort för mycket o nu när jag har kort så har jag stolt hittat hela min stil :). För slitna jeans o sådant är min stil o mitt hår kommer jag ALDIG mer ha långt ;) pga kan göra det mycket lättare att leka med olika uppsättningar då bakåt o vidare <3

Upp till toppen
Annons: