Annons:
Etiketthårvård
Läst 2172 ggr
Mysan_
2016-01-31 20:11

Mindre fluffigt hår?

Hej, Jag har ganska fluffigt hår och skulle gärna vilja få tips på hur man kan få det mindre fluffigt. Håret är ganska långt, någon centimeter nedanför brösten, och jag använder både Schampo och Balsam när jag tvättar det och låter det torka under natten i två flätor så det ska bli mindre fluffigt. Jag har även en kräm som ska ta bort fluffet om man har den i håret, men den hjälper inte så jättebra, utan håret är ändå fluffigt 1-2 dagar efter tvätt. Jag har även lugg och den brukar också bli fluffig. Har ni några tips på hur jag kan få håret att bli mindre fluffigt?

Annons:
Rwawr
2016-02-07 19:25
#1

Mitt hår blir fluffigt av just flätor, därför sover jag aldrig i just flätor :) 

Men hur menar du fluffigt? Är det torrt? Har du provat hårolja?

[Kakan23]
2016-02-08 10:55
#2

Mitt är med super fluffigt samt självlockigt o perfekt tråd för oss med fluffigt o jobbigt hår :)

moa.bostrom
2016-02-09 10:43
#3

Som ovanstående säger, vad menar du med fluffigt? 

Jag får likaså fluffigt hår på grund av självlockar och torrhet. För att motverka det använda jag förr silikondroppar, men när jag numera gått över till Balsammetoden använder jag arganolja för att förebygga torrheten och ändå inte riskera fett hår :)

Upp till toppen
Annons: