Annons:
Etiketthårprojekt
Läst 1051 ggr
The Idizen
1/11/16, 9:51 PM

Vad rekommenderar ni för blekning?

Jag tänkte bleka håret hemma om ett tag och funderar över vilken blekning som är bäst? Behöver en som bleker många nyanser då jag vill gå från ljusbrun till en naturlig blond färg. 

Har kikat lite på mood, men många har negativa erfarenheter av deras blekingar. 

Vilken blekning tycker ni om? Tips? :)

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Annons:
Challa86
1/11/16, 10:05 PM
#1

Jag älskar Mood. Det är billigt och gör det det ska, men satsa hellre på 107 än 105 om du är ute efter en mer kall ton 🙂

challameow.wordpress.com 

The Idizen
1/11/16, 10:25 PM
#2

Ja, det är 107 silverblond som jag har kollat lite på. :)

Upplever du att håret blivit förstört av den?

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Challa86
1/11/16, 10:31 PM
#3

Nä, fast mitt hår är väldigt tåligt, så allt beror egentligen på din hårtyp :)

challameow.wordpress.com 

The Idizen
1/11/16, 10:43 PM
#4

Har också ganska tåligt hår, så tror jag kör på det och massor av inpackningar :)

Hur många paket använde du?

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Challa86
1/11/16, 11:08 PM
#5

jag kör på två för att vara på den säkra sidan (axellångt) och slänger det som blir över 🙂

challameow.wordpress.com 

Biancaa
1/11/16, 11:14 PM
#6

Har bara använt Schwarzkopf på mig själv, (har dock inte blekt mitt hår många gånger) men har använt mood också. Men tycker blekningen från schwarzkopf är enklare, eftersom att det kommer i flaska. Mood får man en behållare och man applicerar med pensel. Mycket enklare med flaska enligt mig

Annons:
The Idizen
1/14/16, 11:04 PM
#7

Tack för svar! :) Tänkte göra det om ca 2 veckor så har lite tid att fundera till :D

Lutar nog åt mood tror jag :)

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Candy Blue
1/20/16, 2:47 PM
#8

Jag använde mood blekning för några år sedan och när jag blandat ut de som jag skulle och under tiden jag la de i håret så blev det som smulor där jag applicerat det. De gjorde sitt jobb förvisso men de drällde massa små blå klumpar av blekmedel runt mig :/

[Nappiz]
1/20/16, 8:05 PM
#9

Senaste gången jag blekte med mood så tappade jag nästan allt mitt hår och var helt kalt på flera ställen så fick raka av det lilla som va kvar, mitt hår va jo i för sig ganska slitet och menar inte att det nödvändigtvis kommer hända dig, men va försiktig med att bleka hemma, bästa är att gå till frisören :)

Challa86
1/20/16, 9:25 PM
#10

#8 blanda i lite pulver åt gången så "smeten" blir slät, då slipper du smulor 🙂

challameow.wordpress.com 

NeverToLate
1/27/16, 3:37 AM
#11

Jag älskar Moods svarta hårfärg. Den har jag använt mycket i mina dagar ^^
Kan tyvärr inte säga detsamma om deras blekning då min hårbotten reagerar på dem. Fick typ små frätsår i hårbottnen av den första gången jag använde den trots att jag använde den enligt beskrivning och inte lät den sitta i längre än rekommenderat.  Sen dess har jag hållit mig borta från Moods blekningar, men eftersom jag inte hade så mycket pengar häromdagen när jag skulle bleka så gav jag Mood en ny chans, för jag tänkte att det kanske bara var förra gången jag blekte som något blev fel. Använde Moods Ultrablond X-tra (105) men det blev likadant denna gången, värre till och med. Det är precis som att hur mycket jag än sköljer så släpper inte pulvret i blekningen ordentligt från mitt hår, och därmed stannar det i min hårbotten och fräter.  Det skapar små sår som svider, vätskar sig  och kliar, och det gillas inte. Gör ont och känns ofräscht. Jag förvärrade det nog lite genom att bleka igen dagen efter med en annan blekning (Schwarzkopf), men eftersom Mood blekningen inte gav det resultat jag var ute efter och jag inte kände för att gå runt alldeles gul och neon-korall färgad i håret tills såren läkt så fick det vara värt den smärtan. Det blev ändå inte mycket värre än vad det redan var. Jag brukar Aldrig vara håröm, men häromdan så hade jag så ont att det kändes som hela mitt huvud hade en egen puls, så att borsta håret de senaste dagarna har varit en plåga.
Det är dock mycket bättre nu då jag bara låtit håret vara sen dess, och som tur är så syns såren inte. Jag kan känna såren i hårbottnen, men de vätskar sig och svider inte längre, och de kliar inte lika mycket, så ska tvätta håret imorgon och ge både mitt hår och min skalp en balsamkur som jag hoppas kommer hjälpa lite. Med lite tur så är alla spår av såren borta inom en vecka.

Schwarzkopf blekningar är de absolut bästa för mitt hår. Har aldrig reagerat så på dem, tycker de ger mig ett bättre resultat, och är det märke jag upplever gör minst slitage på mitt hår, så från och med nu så är det bara dem som gäller.
 De kostar lite mer än Mood men det är mycket väl värt dem pengarna 🙂

[Kakan23]
2/12/16, 2:07 PM
#12

Jag blekte med Mood nummer 105 för många gånger på kort period så nu är mitt hår i dåligt skick o jag rekommdrar ej att bleka faktist. Har själv fått känna på smällen med ur kast hår så nu kör jag intensiv toning eller färg själv klart eko !

Upp till toppen
Annons: