Annons:
Etiketterfärgblekningtoning
Läst 988 ggr
lollynonna
2016-01-08 16:48

Bleka igen eller inte?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hade mörkblont hår, blekte, det blev grönt och sen färgade jag det lila. Det är en grön stor fläck kvar på huvudet på underhåret, och jag ska färga allt rosa nu då jag blev arg på det lila. Ska jag bleka det gröna igen då eller ska jag bara slänga på det rosa direkt? Bifogar bild på hur det var innan det lila kom dit, det ljusgröna högst upp på huvudet, den färgen är fläcken. Snabba svar uppskattas, håret ska vara flawless på tisdag! ;)

EDIT: Jag ber om ursäkt för den extremt stora bilden… Men jag kan tyvärr inte göra något åt det.

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Annons:
[ellenhellstrom]
2016-01-14 19:49
#1

för ett säkrare bättre resultat så borde du nog bleka först. Men det sliter ju väldigt mycket på håret så du kan ju chansa också, men det kommer ju inte bli en jämn lila färg om du har kvar det gröna

lollynonna
2016-01-14 20:36
#2

#1 Jag har färgat det nu, orkade inte bleka eftersom vi inte hade något hemma och det vart jättebra! Men det var lite mörka partier kvar men det är okej

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Biancaa
2016-01-14 20:39
#3

Tror man kan använda C-vitaminpulver och Schampo för att få ut färg. Har för mig att jag sett det på youtube, så tills nästa gång kan du ju googla eller söka på youtube! (typ söka på vitamin c hair dye remover eller så!)

lollynonna
2016-01-14 20:42
#4

#3 Jo jag tror att jag har sett det någon stans också! Det ska jag definitivt göra, jag ska färga blått efter det här tänkte jag. Och då kan det ju behövas.

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

[Devya]
2016-01-15 10:25
#5

Wow,  du har färgat håret väldigt ofta. Kom ihåg att det sliter och tunnar ut håret väldigt mycket. Min syster och mamma höll på sådär och idag har de knappt något hår på huvudet vid åldern 40 och 60. Min syster började bli otroligt tunnhårig redan mot 30-strecket. Hon brukade bleka, färga och en massa sådant. Jag och min andra syster samt min mormor har lyckats behålla vårt tjocka hår tack vare att vi har endast någon gång färgat håret. Det är åtminstone min hårfrisörs teori.  

Ville bara uppmana dig till försiktighet. Inte roligt att bli riktigt tunnhårig. =/

Biancaa
2016-01-15 12:48
#6

#5 De flesta semi-permanenta extremfärger sliter inte på håret, såsom directions (tror jag att de heter!), de är mer som en inpackning med färg i (och är också helt veganska om jag minns rätt). Det är blekningen som kommer slita i hennes fall. Men givetvis, om man färgar håret fram och tillbaka svart till blont eller bleker emellanåt allt - då måste man vara försiktig, och kanske tänka om.

Och färgning påverkar väl inte det nya håret som växer ut? Om man inte typ på något sätt skulle skada hårbotten ordentligt

Annons:
lollynonna
2016-01-15 13:55
#7

Jag har blekt håret två gånger, och färgen jag använder är inte alls farlig! Det är som ett Balsam med färg ungefär, så det är ingen fara :)

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

[Devya]
2016-01-15 18:48
#8

#6 Dock så avråder min frisör mig från att färga håret just pga att jag är rädd för att få tunt hår. Enligt det hon sa så finns det ingen färg som inte skadar håret eller hårbottnen på något sätt  och om man inte vill få tunt hår så borde man inte riskera det, för det finns aldrig några garantier. Men hon själv älskar dock att färga håret hursomhelst så hon är villig att ta risken, men man börjar nog redan nu se att hennes hår börjar bli mycket tunnare (jag har kännt min frisör i väldigt många år:)) 

Jag har en vän som har blekt sitt vackra underbara tjocka hår två gånger på raken och hon har redan fått betydligt tunnare hår att jag blev fullständigt chockad då jag senast träffade henne. Tyvärr kan jag inte visa bilder för hon skulle inte vara ok med det, men det är en grym skillnad. Från att ha haft det tjockaste håret jag någonsin har sett så har hon nu fått helt normaltjockt hår. Det brukade ta henne 3 timmar med hårfönen att få håret torrt och efter det blev det ändå inte särskilt torrt. Nu behöver hon endast en halvtimme för att få håret torrt. Visst, det är ju en förbättring på ett sätt! Men det visar att håret har verkligen blivit tunnare än tidigare. Om det har även skadat hårbottnen får tiden utvisa.

Jag har sett mina vänners och familjemedlemmars hår bli tunnare pga blekning och hårfärgning  och just därför är jag själv otroligt försiktig. Jag litar inte ett dugg på de där färgningarna och blekningarna, oberoende vad det står om dem. Jag tycker andra bör också kanske tänka till lite. Om de inte har något emot att få tunnare hår så är det väl inga problem men om man absolut inte vill ha det så bör man fundera en gång till. That's all. :)

Jag kan tycka att alltför många färgar håret idag, även om de redan har en naturlig underbar färg så vill de ändra den. Så sorgligt även om jag förstår att de säkert har tröttnat på sin vanliga naturliga hårfärg. :)

[Kakan23]
2016-02-07 13:07
#9

Mitt har varit svart o rosa o bleker jämt mitt hår o ska färga de blont så de blir lätt att färga sedan nästa vecka då ska jag med satsa på antagligen blått.

Upp till toppen
Annons: