Annons:
Etiketthårprojekt
Läst 762 ggr
ljungensjenka
2015-11-25 21:27

Hur kan man sköta håret bättre?

Försöker spara ut håret och målet är att ha ett välmående och fint hår till studenten vilket är om 2,5 år 😉Har inget direkt mål för längden men vill få det så långt som möjligt. Har gått från att tvätta det varje dag, borsta mycket och alltid ha samma frisyr (hög hästsvans) till att tvätta 2-3 ggr/vecka mycket mer varsamt, torkar det fortfarande med frotté men gnuggar inte. Har det alltid i fläta när jag rider och ibland även när jag sover, har örngott av siden.
   Har även börjat massera in rosenolja i hårbotten de dagar jag tvättat samt arganolja i längderna (fått gratisprover och vill bli av med dem). Har inte varit hos frisör på kanske 8 månader (?). Men klippt lite slitna toppar själv här hemma. Planen är att att börja med BM sommaren 2016 (behöver inte bry mig om fett hår då, hehe) och att jag ska ta slut på min befintliga produkter innan dess. Eventuellt gå över på SLS-fritt Schampo under våren. Finns det något mer jag kan göra för att sköta det på bästa sätt?

Annons:
CayKantos
2015-11-26 12:06
#1

Birsta håret dagligen, men inte blött hår, jag discharge dock bara håret en gång I veckan och ska också börja på BS till sommar då jag flyttar hemifrån och har lättare med att handla då jag har 1 hem istället för 4

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Grace2009
2015-11-26 14:33
#2

Jag försöker att inte kamma håret dagligen för att det sliter. Försöker att bara reda ut lite efter behov, men kammar innan och efter tvätt. Har uppsatt i en knut varje dag och sover med en fläta. Hästsvansen sliter antagligen på håret. Kamma bara när håret är torrt (om du inte har lockigt hår såklart) och låt det lufttorka. Använd gärna en kam utan vassa sömmar (alltså inte en utstansad plastkam). Orkar du dra ut på tvättarna ännu mer är det bara positivt.

Upp till toppen
Annons: