Annons:
Etiketterfärgblekningtoning
Läst 2174 ggr
Perly
11/23/15, 11:35 PM

Färga ljusbrunt(?) hår lila?

Börjar bli bra sugen på att göra något med håret, är nog omkring 8-10år sedan jag färgade håret senast o börjar bli sugen på att göra något igen, just nu är funderingarna att köra på en ombre/dip dye i nån lila färg som smälter ihop någorlunda med min naturliga hårfärg (vilken jag inte hittar en enda vettig bild på), skulle vilja kalla det ljusbrunt (med en del naturliga slingor, främst nougat typ, med röda toner 😛). Dock varit med om att spanjorer och latinamerikaner tycker det är blont? Men kan väl inte hålla med om det, ska se om jag kan lyckas ta en bild på det utsläppt i dagsljus imorgon, bilden ovan är från i somras, möjligtvis något ljus och en aning för gul bild men visar en del av variationerna iaf. 🙂

Funderar på aubergine (varm ton) hållet nån ting, behöver inte vara stark färg utan mest hinta om att den finns där, är detta möjligt utan att jag måste bleka håret först? 

Om det är det, vilka färger/toningar skulle ni rekommendera?

Alltid Oavsett

Annons:
Perly
11/23/15, 11:36 PM
#1

Eller finns det någon annan lila ton som fungerar bättre? Aubergine kanske kan vara aningen mörkt för min hårfärg? 🤔

Alltid Oavsett

Perly
11/24/15, 11:02 AM
#2

Där har vi en bild i dagsljus, tycker fortfarande den känns något gul dock, men kan bero på att jag inte har min egen skärm och därmed inte har kalibrerat den själv.  Burgundy kanske skulle kunna fungera (typ Revlon's 200)?
Eller Schwarxkopf Live Color XXL 86 Pure Purple möjligtvis? Hua svårt sånt här hoppas någon har bra koll. 🙂

Alltid Oavsett

CayKantos
11/26/15, 12:08 PM
#3

Självklar kan du färga Lila! Men det blir mörkt, och kanske inte så Lila likt som du önskar. Vilken nyans siktar du efter?

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Perly
11/26/15, 12:17 PM
#4

Något åt det »här« hållet, men vet inte, det kanske är snyggare på någon med mörkare hår?

Alltid Oavsett

Upp till toppen
Annons: