Annons:
Etiketterfärgblekningtoning
Läst 1989 ggr
Thotis90
8/30/15, 10:59 AM

Färga extrem hårfärg

Ni som har/har haft extrema hårfärger, (t.ex. rosa, blå, grön) var det svårt att färga och hur underhåller ni det? Jag är just nu svarthårig och är riktigt sugen på att färga håret blått med Live Color XXL Ultra Bright Turquoise Temptation om någon månad (ska unna mig det när jag har gått ner lite i vikt).

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Annons:
Zadeira
8/31/15, 7:07 PM
#1

Jag färgar mina toppar rosa med färg från Special Effects. Jag har också svart hår (färgat) och fick först köra avfärgning och tre-fyra blekningar innan jag kände att det var lönt att ens försöka få knallrosa att fästa. Var inga problem med färgen och jag gör inget särskillt med håret nu. Tänkte att när det behövs så blandar jag lite färg i balsamet och låter det dra i håret en stund för att piffa upp om färgen bleknar.

Upplever att Special Effects (i alla fall atomic pink som jag har) fäste riktigt bra och har knappt blekts ur alls på en månad.

Michiis
8/31/15, 11:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#2

För ca över ett år sen färga jag mitt hår rosa/lila. 
Köpte färg härifrån : https://www.bluefox.nu/harfarg-c-195-1.aspx 
tror det var hårfärgen tulip. Jag blanda ut den med Balsam när jag färgade. 
Var blekt/blond innan. se bilder. 
Vad jag minns så höll sig färgen bra, blev lite ljusare efter ett tag. Använde dock färgbomb när jag kände att jag behövde. Sen när jag fick utväxt så kände jag inte för att slita å bleka ytterligare så då färga jag håret med nån brunlila aktig färg.. se ytterligare bild ^^ 
Men ju blekare hår från början tror jag det blir starkare färg och resultat :)

// Michis

Thotis90
9/6/15, 9:42 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag trivs bra i det svarta, men jag känner att det inte riktigt är jag - att det måste till lite färg. Gärna en färg som är någorlunda lätt att underhålla. Jag har i en facebookgrupp fått tips om mörklila och det kan fungera.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Upp till toppen
Annons: