Annons:
Etikettfrisyrer
Läst 956 ggr
Officielle
8/29/15, 4:25 PM

Toppa håret

Jag skulle vilja toppa mitt hår men eftersom att jag bara har dåliga erfarenheter av frisörer tänkte jag försöka göra det själv. Har aldrig klippt mitt hår själv och undrar hur jag ska göra.

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Annons:
[Devya]
8/29/15, 4:37 PM
#2

Var dock beredd på att det kan gå sämre än hos frisören första gången du försöker toppa ditt hår. Det är lite knepigt att få det jämt om du vill ha det jämt förstås. :)

Jag misslyckas jämt med att toppa mitt eget hår och senast blev det förfärligt ojämnt att jag fick beställa tid till frissan nästa vecka. :)

Trollan92
8/31/15, 4:19 PM
#3

Böj dig fram, sätt en toffs så i mitten på huvudet som möjligt och klipp/toppa en bit av ditt hår. Va fortfarande framböjd när du gör de. Såg en video med en tjej som gjorde de. Hon klippte av typ 10-15cm av sitt hår, men jag blev förvånad för de blev för sjutton rakt!!! :o Testade de hemma å de gick hur bra som helst :)

Grace2009
8/31/15, 4:58 PM
#4

#3 Har du ändrat uppfattning såhär ett halvår senare? 😎

TS, länken i #1 har bra Länkar. Jag provade själv Feye's metod i sommar (#8) och det blev jättesnyggt.

Michiis
8/31/15, 10:58 PM
#5

finns massor av videos på youtube på hur man klippa själv ^^

// Michis

Trollan92
9/1/15, 12:22 PM
#6

#4 Haha japp. Jag är utbildad frisör men jobbar ej som de å innan jag gick upp till heltid där jag jobbar nu så fick jag ju komma på lösningar för mitt hår xD Så hittade en video å de va f*n helt otroligt :O

Annons:
Upp till toppen
Annons: