Annons:
Etiketthårvård
Läst 602 ggr
Grace2009
8/27/15, 1:54 PM

Djupverkande behandling

Brukar ni göra någon djupverkande behandling för erat hår? Ni kanske oljar in det rejält några timmer eller använder en inpackning? Dela med er när ni gör en! Vad för produkt(er) använde ni? Hur länge fick det verka? Hur tvättade ni ur det sedan? Var ni nöjda med resultatet?

Annons:
mikkan01
8/27/15, 2:58 PM
#1

Händer då och då, vill inte överpreparera mitt hår. Ibland med oljor som mitt hår klarar av, väldigt sällan dock då jag sällan har lust eller ork att ha i oljan i håret i över 12 timmar 😛
Brukar köra på vanlig hårinpackning och låta det sitta i någon timme eller två, när jag bastar brukar jag balsamera håret innan. 🙂
Tvättar ur med vatten och Balsam om jag kör vanlig inpackning, då schamponerar jag oftast håret innan jag lägger i inpackningen. Kör jag oljeinpackning tvättas det ur med Schampo
Nöjd och nöjd… blir aldrig nöjd med något som har med mitt hår och göra. 😃

~mikkan

Grace2009
8/30/15, 8:52 PM
#2

Jag brukar försöka att göra något speciellt med håret varje söndag, så idag var det dags! Jag applicerade mandelolja i längderna och lät verka i 3 timmar. Tvättade ur med utspädd Balsam (1 del Balsam, 5-7 delar vatten). Känns väl lite mjukare tror jag, inte säker. Brukar inte använda Olja mycket, så vet ej om det är det mitt hår gillar. Kommer väl med en update nästa vecka!

Cederin
8/31/15, 9:57 AM
#3

Brukar ibland dränka håret helt i kokosolja, plasta in det och låta det sitta i minimum 2 timmar. Får ur det sedan med hjälp av ett lätt Balsam som får sitta i 10-15 minuter. Gör under på mitt hår som är väldigt slitet!

Medarbetare på Naglar och Hår

Everlyn
8/31/15, 1:13 PM
#4

Jag mixar avocado med kokosolja och har som inpackning ca en gång i veckan, tycker håret bli jättemjukt och fint av det :)



Upp till toppen
Annons: