Annons:
Etiketthårvård
Läst 1023 ggr
Mysan_
8/1/15, 3:22 PM

Platta luggen varje dag?

Jag funderar på att skaffa pannlugg, men mitt hår är ganska fluffigt, inte särskilt lockigt utan mer lite vågigt och fluffigt, lite busig ungefär, så i såna fall skulle jag behöva platta luggen ungefär varje dag då jag vill ha en platt lugg som inte är busig som luggen på ett gotlandsruss eller så. Jag plattar efter nästan varje dusch jag tar, alltså några gånger i veckan, och det har inte slits så mycket.

Så min fråga är: Förstörs/Slits luggen om man plattar den varje dag?

Annons:
Hoseok
8/1/15, 3:50 PM
#1

Man riskerar alltid att fördärva håret på ett eller annat vis när man använder varma saker som plattång. 

Din lugg är ju inte annorlunda hår än allt annat? Så det slits ju inte mer eller så. 😃

[Lilyz]1
8/1/15, 3:50 PM
#2

Ja, den slits av att plattas varje dag helt klart. Men hur mycket beror på din hårkvalité samt hur bra värmeskydd du har. 🙂

Mysan_
8/1/15, 3:54 PM
#3

Det ser inte ut som det blir något då mer än hälften röstat på att den kommer slitas sönder.

Gissar väl att jag alltid kommer få ha samma fula, tråkiga frisyr. Jag hatar och kommer alltid hata mitt dumma hår. 🤐

Hoseok
8/1/15, 3:58 PM
#4

#3 Testa platta permanent? Håller ett tag i alla fall. Det slits också men värt att testa.

Mysan_
8/1/15, 4:00 PM
#5

#4 Går det ens? Det försvinner väl när man duschar? Vågar inte testa.

VildaVittra
8/1/15, 4:01 PM
#6

#3 Det finns ju andra sätt, man måste ju inte använda plattång, utan man kan låta håret lufttorka rakt istället, eventuellt med något medel i det.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Mysan_
8/1/15, 4:03 PM
#7

#6 Det blir konstigt även om jag lufttorkar det. Har ett medel som ska få håret platt men det är väldigt kasst.

VildaVittra
8/1/15, 4:11 PM
#8

#7 Hur gör du? Kammar jag håret då och då under torkningen att "drar" lite i det så blir det ganska rakt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Hoseok
8/1/15, 4:12 PM
#9

#5 Klart det går! 😃 Mitt ex gjorde det och det höll i en månad typ. Men det är nog väldigt dyrt.

Mysan_
8/1/15, 4:26 PM
#10

#8 Borstar det under tiden det torkar. #9 Jaså? Det visste jag inte! Hur/var gör man det?

Hoseok
8/1/15, 5:07 PM
#11

#10 frisör. Finns nog flera metoder.

Mysan_
8/1/15, 5:45 PM
#12

Tror ni att det kommer slitas mindre om man använder värmeskydd?

tlover
8/1/15, 6:09 PM
#13

#12 Det slits mindre men det slits fortfarande

l'm back

Annons:
Upp till toppen
Annons: